Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

jag har nyss köppt ett preamp "AUDIO FCA202" och ett mixer bord "xenyx 802" å mick "c-1" men de e så att när jag installerat drivrutinerna och den funkar bra i alla program förutom cubase.. när jag försöker starta cubase så när den kommer till "initializing FCA202 Drivers" såfastnar den ibland å cubase stängs ner. när jag väl får igång cubase efter många försök så går de inte att spela in :/ jag trycker på "devices" fliken och går ner till "device setup" försöker hitta mitt preamp "FCA202" men de finns bara som output inte som input :/. jag får de helt enkelt inte att funka :S tacksam för svar

Annons
Posted (edited)

Kikade lite på ditt interface och den använder ju Firewire.. frågan är om du slagit på firewireporten i BIOS?

Om drivrutinerna är korrekt installerade ska det funka och dina drivrutiner ska dyka upp i VST-connections.

Att programmet kraschar inder initiering kan tyda på något av mina påståenden.

Eller att Firewiredrivrutinen för moderkortet inte är korrekt installerad..eller att drivrutinen måste uppdateras

Dessutom kanske ditt interface kräver en speciell procedur under installationen du missat.

Om ditt audiointerface finns uppräknat under Enhetshanteraren i Windows bör allt vara frid och fröjd.. annars gå igenom alla delar av audiohårdvaran o kolla efter troliga orsaker till ditt problem så borde allt hoppa igång när det är åtgärdade.

Lycka till

P.s Läste att audiointerfacet funkade i alla andra program än Cubase.. det kan bero på att Cubase kräver ASIO och de andra programmen använder sig av antingen Direct X eller WDM ( det senare är Windows multimediasvar till ASIO.)

Så du kan skippa vissa av ovanstående rader och koncentrera dig på ASIO-drivrutinen 🙁

Edited by Lundin