Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick mig ett presentkort på en billigare gura, och tänkte mig just denna Epiphone Goth Les Paul. Gillar den stilrena halvt aggresiva looken på den, men har den Les paul´s kända kraktär på ljudet? Tycker det är så smakfullt med den ljuva tweed värmen. Nu snackar vi visserligen prisklass 4,900 riksdaler, men för pengen i fråga? Nu syftar jag på varianten utan svaj dock.

Alla erfarenheter och synpunkter är hjärtligt välkomna. 😉

gothLPs.jpg

Redigerat av addic59
Annons
Postat

Jag testade deras 7-strängade version, den är helt okej, men det är ungefär vad jag tycker om epihpone i helhet, dom är okej. Men för det priset får du en schecter som är flera gånger bättre.

Postat
Jag testade deras 7-strängade version, den är helt okej, men det är ungefär vad jag tycker om epihpone i helhet, dom är okej. Men för det priset får du en schecter som är flera gånger bättre.

Har inte provat schecter, har den det varma les paul ljudet? Det är lite det jag är ute efter också. =)

Postat

Gå och testa den i en butik med flera gitarrer och jämför. Ända sättet.

Det skiljer ju en hel del från gitarr till gitarr också.

När du testar elgitarrer så är det viktigare att det känns & låter bra oinkopplat än inkopplat. Har gitarren en bra ton och är skön att spela på kan man ju lätt byta mickar. Men det blir svårare att byta gitarr runt ett par mickar.

Så gå och testa elgitarrer utan att koppla in dem. När du hittat en du gillar kopplar du in den och testar och jämför med andra.

Postat (redigerat)

jeg har spilt på denne på en konsert og en del øvinger (lånte en kompis sin) og jeg må si, den er utrolig lett! det er vel det eneste jeg har u utsette på den. liker å merke at gitaren henger rundt halsen in jeg... 😄 jeg spiller på KKV til vanlig, men helt grei, har faktisk tenkt på å kjøpe den selv engang, men jeg sikler heller på exploreren jeg!

lyden fra pick-upene som satt på den var ikke kompisen min helt fornøyd med (bruker den til metal) så han har satt på EMG kerry king-sett på den... så jeg vet ikke åssen den låter orginalt.

Redigerat av Dahla

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.