Jump to content
Annons

Vilken tonart går din damsugare i?


Nexustwins

Recommended Posts

Annons

För att vara tråkig gårt de flesta motorer som är enfasare i.... a... 440hz beroende svängniongarna i vår växelström 50hz.........Som telefonens ....jag lever ton....

ynot

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara tråkig gårt de flesta motorer som är enfasare i.... a... 440hz beroende svängniongarna i vår växelström 50hz.........Som telefonens ....jag lever ton....

ynot

Telefonen går väl i A, eller? 🙂

Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag försökte göra en låt i olika hastigheter/toner med min.

Resultat: Hela musikalen "Kristina från duvemåla". Intonerade jag upp den (eller va fan d heter) så vart det Basshunters "Botten Anna" helt sjukt juh 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)

Klart att sugaren kan ha en grundton och en ters eller vad som helst. Motorn kan ju humma i minst en ton, och sen kan luften i röret susa i en annan t ex. Sen om motorn måste kämpa mer eller mindre uppstår: Musik! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 😆

50 hz är det väl här. Är det inte USA som har 60 hz?

Neej, det tror jag inte. Förut var det väl 220/380V á 50Hz, men nu är det 230/400V à 60Hz... tror jag i alla fall, men ajg kan ha fel 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dammsugare låter som en polyfonisk Malmstrom med mycket noise.

Sedan cuttar den av resonansen beroende på vilket munstycke man kör med...

Den kör ett A: lite jobbigt blir det alltid när man blir tvungen att stämma guran. Har lagt ett case till Electrolux om en limiter.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Apropå case. Vad använder ni till er dammsugare och/eller diskmaskin? Och är det bra med en luftfuktare eller avfuktare som det pratas om så mycket?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå case. Vad använder ni till er dammsugare och/eller diskmaskin? Och är det bra med en luftfuktare eller avfuktare som det pratas om så mycket?

:musik

Fick inget etui med dammsugaren så den får stå i skrubben backstage med en wonderbaum. Lite jobbigt när man ska dra på turné...Det gäller att ha den försäkrad. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hittade jag en fläkt som torkade hö. I Dalarna nånstans, Rättvik kanske? Den gick i G. Det är vad jag vet. Men jag vet inte om det räknas?

Svante

Det räknas..

min katt jamar i olika toner.. jag ska lätta sampla av de o göra en ReFill av det!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hittade jag en fläkt som torkade hö. I Dalarna nånstans, Rättvik kanske? Den gick i G. Det är vad jag vet. Men jag vet inte om det räknas?

Svante

Det räknas..

min katt jamar i olika toner.. jag ska lätta sampla av de o göra en ReFill av det!!!

Kan du inte släppa dem som lösa samplingar också? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hittade jag en fläkt som torkade hö. I Dalarna nånstans, Rättvik kanske? Den gick i G. Det är vad jag vet. Men jag vet inte om det räknas?

Svante

Det räknas..

min katt jamar i olika toner.. jag ska lätta sampla av de o göra en ReFill av det!!!

Kan du inte släppa dem som lösa samplingar också? 😉

självklart!!

hon gör skumma ljud.. när hon är på dåligt humör jamar hon o när hon vill ha uppmärksamhet eller är glad att se oss låter hon typ "hrrr"! sen spinner hon med.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 🙂

50 hz är det väl här. Är det inte USA som har 60 hz?

Neej, det tror jag inte. Förut var det väl 220/380V á 50Hz, men nu är det 230/400V à 60Hz... tror jag i alla fall, men ajg kan ha fel 🙂

Det är 230/400V, 50Hz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...