Jump to content
Annons

Isolering


mietek

Recommended Posts

Nu tjatar jag lite, vet att det finns andra trådar, men jag skulle behövas lite hjälp i mitt fall, mitt rum är på c:a 15 kvadrat, och 3 av väggarna är av betong, vilket låter förjävligt, jag är egentligen bara intresserad på att stoppa missljudet vid sånginspelning, hur mycket hjälper tyg?

min första tanke var att bygga ett enkelt bås av tyg

jag har inte råd med svindyra absorbenter tyvärr, jag vill bara bli av med betongklangen.

kanske ett enkelt bås av madrasser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😄 Hej

Vi bor också i betong. Upplever samma problem. Men tygstycken hjälper nog föga, tyvärr.

Börja med en vägg stenull, bäst 90 cm. Tar du taket kan du sänka det och ta en hel del bas.

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

P 😄 S Det finns två kanonbra artiklar i Studio i ämnet DS

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Klarar sig och klara sig!

Madrasser tar säkert högfrekvent ljud.

Kontentan av Studioartiklarna var att perfekt akustik får man inte. Utan det handlar om att förbättra den.

Vist blir det skillnad med madrasser och är man tillfreds med det så OK.

Vi tog tillflycken till en stor klädkammare. 😆 Det va vår lägenhets bästa inspelnings akustik.

MVH

Kalle i Kalmar och hans pappa 😄

Redigerat av Kalle i Kalmar
Link to comment
Dela på andra sajter

Den billigaste isoleringen jag har varit med om (som jag faktiskt blev lite avundsjuk på då det jag gjorde hemma inte blev lika bra trots att det var 3 gånger så dyrt) var när vi gick in på närmaste second hand affär, köpte 12 pälsrockar för 600 kronor, klippte upp dom och började sätta upp. Täckte 3 väggar och betongljudet var som bortsvept. Inte raketkunskap men nog funkade det otroligt bra. Ghettolösningar funkar alltid, men madrasser är mer anpassade för att bygga ghettosångbås. Tyg är lite olika med vad det ÄR för tyg och så men man kan få till det väldigt bra, finns även tapeter som hjälper. Om du bara vill få bort efterklang vid inspelning så skulle jag rekomendera att du gör ett ghettosångbås vilket man lätt kan styra upp med madrasser. Om man inte orkar "bygga" ett kan man bara helt enkelt ta nån gammal madrass och välta upp en soffa vid nödfall! 😳.

Redigerat av tastyfake
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...