Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! När jag sitter och spelar och sjunger så kommer det efter ett tag ett elakt distljud från ingenstans. Har en Mbox och det kan komma på bägge inputsen. Ljudet försvinner efter ett tag men detta är jättejobbigt och sabbar min fokus och inspiration. Jag har som sagt mbox, cubase sx 3 och en tsm mick. Kommer även på gitarren när jag spelar på den, alltså antagligen inte micken som det är fel på.

hjälp mottages tacksamt!

Annons
Postat

Som Claes säger 😉 . Men slå av antivirusprogram och brandväggar också.. Är du ansluten till Internet så dra ur nätverkssladden då du vill jobba med musik. (alternativt deaktivera nätverkskortet.. Tror visst att vissa 3Com nätverkskort kan skapa det problem du har också).

Postat (redigerat)

Tack för hjälpen. Sänkte/höjde från 256 till 512 och problemet verkar vara löst. Jag har nu lite längre fördröjning dock(inget jätte märkbart)... men det kan jag leva med, tack!

Redigerat av DrRobert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.