Micke Lid (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 ska skaffa ett nytt ljudkort till min dator men har problem vilket jag ska välja 🙂 , undrar om nån här kan hjälpa mig? jag ska ha ljudkortet till cubase och jag ska koppla in min gitarr och kunna sjunga samtidigt å spela in, vilka av dessa är då lämpligast för mig? och behöver jag nån mixer el kan jag använda min PODxt? dessa ljudkort är dom jag fått som förslag: Lexicon Lambda 1995kr M Audio Audiophile 2496. Kostar 995:- M-Audio Delta Audiophile 192 M-audio firewire 410 Edirol UA-25 ESI Juli@. tackar på förhand
DrHans Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Hur många kanaler behöver du? Räcker det med två in så skulle jag köpa ett 2496 och en tvåkanals preamp
Micke Lid (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 jo de bör nog räcka med två in, alltså att jag kan köra med två instrument samtidigt, el mic å instrument! har du nån preamp å rekommendera då? tack för ditt svar
Magpie Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Emu 0404 usb2.0 får toppbetyg här: http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.