trancer Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Söker efter nÄn multieffekt som innehÄller: 1) eq 2) compressor 3) gate/limiter Finns det nÄn -BRA- plug som innehÄller detta tro ?
DrivKraft Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 http://www.luxonix.com/home/en/products.html?id=lfx1310 Luxonix LFX 1310 Àr en kul liten multieffekt som Àr bra till mycket! Hur vÀl dess EQ, Compressor, Gate/Limiter lÄter? Funkar sisÄdÀr faktiskt! Det finns bÀttre ljudande EQ, Compressor, Gate/Limiter som Àr gratis! Men som multieffekt funkar den bra! - S'Filter 12 / S'Filter 24 / 3-band EQ - Peak Compressor / RMS Compressor - Overdrive / Distortion / Amp Distortion - Crusher / LP Noise / Stereo Image - Chorus / Flanger / Phaser / Auto Wah / Tremolo / Auto Pan - Delay / Stereo Delay / Ping-pong Delay - Gate Reverb / Room Reverb / Hall Reverb / Spring Reverb Peace Out...
Egghuvud Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 SvĂ„rt att fĂ„ en riktigt bra plugg som innehĂ„ller bĂ„de eq, gate/limiter och compressor. Kanske nĂ„gon av mastringspluggarna, typ ozone http://www.izotope.com/products/audio/ozone/ men det Ă€r vĂ€l inte det du Ă€r ute efter. Vad skall du anvĂ€nda den till? Syntar, SĂ„ng eller nĂ„got annat? Varför vill du ha en multieffect? Min erfarenhet Ă€r att det Ă€r bĂ€ttre att satsa pĂ„ ett riktigt bra EQ. Compressro coh gate finns ju t e x i Voxengos Voxformer, men den Ă€r ju avsedd bara för sĂ„ng: http://www.voxengo.com/product/voxformer/ đ
Majken Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Du söker alltsĂ„ efter en kanalstripp? đ Den absolut bĂ€sta jag stött pĂ„ som jag dessutom Ă€r lycklig Ă€gare av Ă€r Wavearts Trackplug. Ett företag det inte pratas i nĂ€rheten av lika mycket om som det borde. Ladda hem demon sĂ„ kan du köra den fullt fungerande i 30 dagar. Passa Ă€ven pĂ„ att testa MasterVerb, FinalPlug och MultiDynamics. http://www.wavearts.com /Majken
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Om du söker (google, kvr) lÀr du hitta mera pÄ sökordet "channelstrip", eftersom det Àr vad du Àr ute efter - inte en multieffekt! SjÀlv anvÀnder jag channelstripen som kommer med PowerCoren.
Egghuvud Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Du söker alltsĂ„ efter en kanalstripp? đ herregud varför sade han inte det? đ
drloop (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Bygg gratis en kanalstrip som passar dig! Vi tar följande recept. Multifxvst Àr en plugga som hostar flera vst och du kan spara dem som en kanalstripp. Sedan slÀnger du in Kjaerhus Classic serien i den ordning du vill ha, eq, compressor, limiter. Eller Blockfish som compressor för sÄng. EQ, NWEQ V1_21 Àr en diskret EQ. Och W1 limitern Àr kanon.
trancer Postat 10 december 2006 TrÄdstartare Postat 10 december 2006 Om du söker (google, kvr) lÀr du hitta mera pÄ sökordet "channelstrip", eftersom det Àr vad du Àr ute efter - inte en multieffekt! SjÀlv anvÀnder jag channelstripen som kommer med PowerCoren. Visst heter det Channelstrip, men jag anser att det just Àr en multieffekt. Eftersom eq = effekt compressor = effekt gate = effekt .. 3 in 1
trancer Postat 10 december 2006 TrÄdstartare Postat 10 december 2006 sÄdÀr.. nu har jag fÄtt hem wave arts trackplug Tack för tipset majken! /Perrra
rainydays Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Du söker alltsĂ„ efter en kanalstripp? đ Den absolut bĂ€sta jag stött pĂ„ som jag dessutom Ă€r lycklig Ă€gare av Ă€r Wavearts Trackplug. Ett företag det inte pratas i nĂ€rheten av lika mycket om som det borde. Ladda hem demon sĂ„ kan du köra den fullt fungerande i 30 dagar. Passa Ă€ven pĂ„ att testa MasterVerb, FinalPlug och MultiDynamics. http://www.wavearts.com /Majken Jag mĂ„ste bara tacka för tipset om denna! Laddade hem demon och har anvĂ€nt den hur mycket som helst. Det enda jag kunde önska hade vĂ€l varit att EQ-rutan var lite större. Men det funkar sĂ„hĂ€r. Ska bara försöka övertyga migsjĂ€lv om att hosta upp pengarna ocksĂ„. Men det blir nog inte sĂ„ svĂ„rt.
rainydays Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Köp Behringer det gillar folk hÀr.... Jisses. Kan du inte ta att folk har annan uppfattning Àn dig?
MindWarp Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Köp Behringer det gillar folk hÀr.... LÀgg ner.
dancedancedance Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 hade dom ingen kanalstripp i dansbandsstudion? đ
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Visst heter det Channelstrip, men jag anser att det just Àr en multieffekt. Visst, du fÄr anse vad du vill, men i kommunikation med andra Àr det oftast lÀttare att anvÀnda de utryck och begrepp som Àr vanliga och allmÀnt godkÀnda. Att kalla grönt för rött bara för att man anser det vara sÄ leder till kommunikationssvÄrigheter..
hegobald Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Sjuk trĂ„d det hĂ€r.. Snackar vi hĂ„rdvara eller mjukvara? UrsĂ„rungsfrĂ„gan nĂ€mnde inte alternativen đ
rainydays Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Sjuk trĂ„d det hĂ€r.. Snackar vi hĂ„rdvara eller mjukvara? UrsĂ„rungsfrĂ„gan nĂ€mnde inte alternativen đ Finns det nĂ„n -BRA- plug som innehĂ„ller detta tro ? plug brukar innebĂ€ra mjukvara
Emulator Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 http://www.luxonix.com/home/en/products.html?id=lfx1310 Luxonix LFX 1310 Àr en kul liten multieffekt som Àr bra till mycket! Hur vÀl dess EQ, Compressor, Gate/Limiter lÄter? Funkar sisÄdÀr faktiskt! Det finns bÀttre ljudande EQ, Compressor, Gate/Limiter som Àr gratis! Men som multieffekt funkar den bra! - S'Filter 12 / S'Filter 24 / 3-band EQ - Peak Compressor / RMS Compressor - Overdrive / Distortion / Amp Distortion - Crusher / LP Noise / Stereo Image - Chorus / Flanger / Phaser / Auto Wah / Tremolo / Auto Pan - Delay / Stereo Delay / Ping-pong Delay - Gate Reverb / Room Reverb / Hall Reverb / Spring Reverb Peace Out... verkar intressant...finns den eller nÄgot liknande till protools?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.