Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj,

Jag har nu spenderat bara idag ca 6 timmar på att leta nya drivare och ny mjukvaruversioner av Epdon CD Photo till min epson stylus photo R200. Det enda jakten resulterade i var en korrupt fil från epsons hemsida.

Min fråga är således, har någon nått hett tips på en bläckstråleskrivare som enkelt och okomplicerat skriver på CD-R skivor?

Sjukt tacksam för svar. Som hittelön för tipset av en problemfri lösning kan min überzunkiga r200 utlovas.

Med hopp om svar,

//Eliasson

Annons
Postat (redigerat)

Ja jag skulle nog också satsa på en Canon. Funderar bara på vilken som skulle kunna passa dig. Problemet med att köpa en billigare modell är ju att kvalitén blir lidande, men de dyrare är ju lite overkill enbart för cd-print åas.

Men en Pixma iP4300 eller iP5300 är ju relativt billiga men ändå pålitliga skrivare.

Redigerat av rainydays
thrinithan (oregistrerad)
Postat

jag äger en PIXMA IP4000... ca 1½ år gammal modell men den funkar riktigt fint. Aldrig problem med den och riktigt bekvämt med separata färgpatroner för cyan, magenta och yellow... sen den svart för text och en svart för att blanda ut färgerna med när man skriver ut bilder bland annat =)

hyffsad snabba utskrifter också

Postat

Ja, jag vägrar köpa en som uteslutande är gjord för CD-print, dessa rusar ju iväg i stålar.

Men Canonalternativen låter ju bra, ni har alltså inte upplevt några som helst problem vid utskrift? Mjukvaran är lättarbetat?

Sitter i MAc-miljö bör tillägas. OS 10.4

Postat (redigerat)
Ja, jag vägrar köpa en som uteslutande är gjord för CD-print, dessa rusar ju iväg i stålar.

Men Canonalternativen låter ju bra, ni har alltså inte upplevt några som helst problem vid utskrift? Mjukvaran är lättarbetat?

Sitter i MAc-miljö bör tillägas. OS 10.4

Jag har inga problem med min i 10.4. G5 eller Macmini G4 kvittar, funkar lika bra på båda. Programvaran som följer med är enkel o funktionell. / Mikke

Redigerat av MikkeÖland
thrinithan (oregistrerad)
Postat

Inga som helst problem med min Canon.. sitter på PC dock

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.