Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag har ett mycket olustigt problem med min Cubase-partion. DÀr har jag lagt allt som hör till min musikproduktion att göra.

I alla fall funkar inte en del filer. De ser helt normala ut och enligt windows har de korrekt storlek. Har testat med Windows XP felsökningprogram utan lyckat resultat. Det verkar ocksÄ som att filerna som skadads Àr slumpmÀssiga. AlltsÄ utan nÄgot speciellt system. Men vissa mappar Àr vÀrre drabbade Àn andra.

Tror att detta hÀnde efter att jag raderat nÄgra filer som tillhörde filsystemet. Men gÄr det att rÀdda Àr jag evigt tacksam.

Detta var kanske lite luddigt skrivet sÄ frÄga gÀrna om nÄgot Àr oklart!

/Mikael

Redigerat av Eternal
Annons
Postat

-Har ocksĂ„ provat genom Partion Magic. Den hittar inga fel. đŸ˜±

-Har pillat med olika behörigheter (WXP PRO). Den stÄr pÄ "Alla" och full behörighet pÄ allt "by default". Lade till min inloggning (som Àr admin) och gav mig sjÀlv fulla behörigheter ocksÄ. Pillade lite men det fungerade inte ÀndÄ. Visst det var ett lÄngskott men vadÄ, jag Àr desperat.

NĂ€sta steg blir:

- FelsÀkert lÀge och försöka kopiera över. TyvÀrr kan inte DOS lÀsa NTFS.

- Hitta ett bra och sÀkert restore program. Tips?

Kom igen... NÄgon mÄste varit med om detta!? Att bara vissa filer Àr skadade.

Postat (redigerat)

Testade GetDataBack och den kunde banne mig lÀsa filerna.

đŸ˜±

Edit: Nu ska jag bara Ă€gna 20 timmar Ă„t att kolla vilka filer som Ă€r trasiga och sedan kopiera över dem. 😆

Fan programfan visar alla filer och verkar inte se skillnad pĂ„ korrupta och hela. 😉

Men jag Àr glad ÀndÄ!

Redigerat av Eternal
Postat

Föresten... Vet nÄgon om man mÄste kopiera över filerna eller om det enkelt gÄr att reparera filsytemet. KÀnns lite jobbigt att kopiera.

Postat
Föresten... Vet nÄgon om man mÄste kopiera över filerna eller om det enkelt gÄr att reparera filsytemet. KÀnns lite jobbigt att kopiera.

med getdataback mÄste du kopiera

Postat

med getdataback mÄste du kopiera

Ok, lite synd men sÄklart Àr jag glad över att inget försvann.

LĂ€ste lite om NTFS och hur det var konstruerat.

Eftersom datum, namn och plats stÀmde kan det bara vara sjÀlva dataomrÄdet pÄ varje fil som Àr korrupt.

Kanske lika bra att bestÀlla en extern disk nu dÄ.

Postat

SÄg föresten detta:

Never specify a directory that is located on the drive you are going to recover!

Det innebÀr att jag inte kan göra ett smack eftersom jag bara har en hÄrddisk i burken. DÀremot har jag den uppdelad i 4 partioner. Har jag rÀtt?

Postat (redigerat)
SÄg föresten detta:

Never specify a directory that is located on the drive you are going to recover!

Det innebÀr att jag inte kan göra ett smack eftersom jag bara har en hÄrddisk i burken. DÀremot har jag den uppdelad i 4 partioner. Har jag rÀtt?

stÀmmer tyvÀrr

Det som getdataback gör Àr att kopiera filen rakt av oberoende av filsystemets pekare i Master Boot Record. SÄ om sjÀlva filen Àr skadad och inte gÄr att lÀsa tror jag inte getdataback kan hjÀlpa dig.

Tips!

Du kan lÀsa till usb-minne ocksÄ, behöver inte vara en extern disk.

Redigerat av Wernborg
Postat
SÄg föresten detta:

stÀmmer tyvÀrr

Det som getdataback gör Àr att kopiera filen rakt av oberoende av filsystemets pekare i Master Boot Record. SÄ om sjÀlva filen Àr skadad och inte gÄr att lÀsa tror jag inte getdataback kan hjÀlpa dig.

Tips!

Du kan lÀsa till usb-minne ocksÄ, behöver inte vara en extern disk.

Jo, men den gĂ„r att lĂ€sa. Men bara genom Getdataback. Om det var sĂ„ du menade... Eller rĂ€ttare sagt inte menade. 😄

Kan ta tid med min mp3spelare pĂ„ 128 MB. 😆

Postat
Kan ta tid med min mp3spelare pĂ„ 128 MB. 😳

Du kan vÀl testa med ett par filer bara och se om det funkar?

Bra idé!

En kompis som ocksÄ bor granne har en extern hdd. Men han Àr inte hemma förÀnn 22:10.

Ska se nu.

Postat (redigerat)

Det funkar!

DÄ Àr det ingen ko pÄ isen... Bara för mig att kopiera det viktigaste inför spelningen pÄ lördag.

Redigerat av Eternal
Postat
Det funkar!

DÄ Àr det ingen ko pÄ isen... Bara för mig att kopiera det viktigaste inför spelningen pÄ lördag.

HĂ€rligt. 😳

GÄ nu och köp en extern disk och börja anvÀnda ntbackup. (windows inbyggda backupprogram)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.