Eternal Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) Hej! Jag har ett mycket olustigt problem med min Cubase-partion. DÀr har jag lagt allt som hör till min musikproduktion att göra. I alla fall funkar inte en del filer. De ser helt normala ut och enligt windows har de korrekt storlek. Har testat med Windows XP felsökningprogram utan lyckat resultat. Det verkar ocksÄ som att filerna som skadads Àr slumpmÀssiga. AlltsÄ utan nÄgot speciellt system. Men vissa mappar Àr vÀrre drabbade Àn andra. Tror att detta hÀnde efter att jag raderat nÄgra filer som tillhörde filsystemet. Men gÄr det att rÀdda Àr jag evigt tacksam. Detta var kanske lite luddigt skrivet sÄ frÄga gÀrna om nÄgot Àr oklart! /Mikael Redigerat 5 december 2006 av Eternal
Eternal Postat 4 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2006 -Har ocksĂ„ provat genom Partion Magic. Den hittar inga fel. đ± -Har pillat med olika behörigheter (WXP PRO). Den stĂ„r pĂ„ "Alla" och full behörighet pĂ„ allt "by default". Lade till min inloggning (som Ă€r admin) och gav mig sjĂ€lv fulla behörigheter ocksĂ„. Pillade lite men det fungerade inte Ă€ndĂ„. Visst det var ett lĂ„ngskott men vadĂ„, jag Ă€r desperat. NĂ€sta steg blir: - FelsĂ€kert lĂ€ge och försöka kopiera över. TyvĂ€rr kan inte DOS lĂ€sa NTFS. - Hitta ett bra och sĂ€kert restore program. Tips? Kom igen... NĂ„gon mĂ„ste varit med om detta!? Att bara vissa filer Ă€r skadade.
Eternal Postat 5 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2006 (redigerat) Testade GetDataBack och den kunde banne mig lĂ€sa filerna. đ± Edit: Nu ska jag bara Ă€gna 20 timmar Ă„t att kolla vilka filer som Ă€r trasiga och sedan kopiera över dem. đ Fan programfan visar alla filer och verkar inte se skillnad pĂ„ korrupta och hela. đ Men jag Ă€r glad Ă€ndĂ„! Redigerat 5 december 2006 av Eternal
Eternal Postat 5 december 2006 TrÄdstartare Postat 5 december 2006 Föresten... Vet nÄgon om man mÄste kopiera över filerna eller om det enkelt gÄr att reparera filsytemet. KÀnns lite jobbigt att kopiera.
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Föresten... Vet nÄgon om man mÄste kopiera över filerna eller om det enkelt gÄr att reparera filsytemet. KÀnns lite jobbigt att kopiera. med getdataback mÄste du kopiera
Eternal Postat 5 december 2006 TrÄdstartare Postat 5 december 2006 Föresten... Vet nÄgon om man mÄste kopiera över filerna eller om det enkelt gÄr att reparera filsytemet. KÀnns lite jobbigt att kopiera. med getdataback mÄste du kopiera Ok, lite synd men sÄklart Àr jag glad över att inget försvann. LÀste lite om NTFS och hur det var konstruerat. Eftersom datum, namn och plats stÀmde kan det bara vara sjÀlva dataomrÄdet pÄ varje fil som Àr korrupt. Kanske lika bra att bestÀlla en extern disk nu dÄ.
Eternal Postat 5 december 2006 TrÄdstartare Postat 5 december 2006 SÄg föresten detta: Never specify a directory that is located on the drive you are going to recover! Det innebÀr att jag inte kan göra ett smack eftersom jag bara har en hÄrddisk i burken. DÀremot har jag den uppdelad i 4 partioner. Har jag rÀtt?
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 (redigerat) SÄg föresten detta: Never specify a directory that is located on the drive you are going to recover! Det innebÀr att jag inte kan göra ett smack eftersom jag bara har en hÄrddisk i burken. DÀremot har jag den uppdelad i 4 partioner. Har jag rÀtt? stÀmmer tyvÀrr Det som getdataback gör Àr att kopiera filen rakt av oberoende av filsystemets pekare i Master Boot Record. SÄ om sjÀlva filen Àr skadad och inte gÄr att lÀsa tror jag inte getdataback kan hjÀlpa dig. Tips! Du kan lÀsa till usb-minne ocksÄ, behöver inte vara en extern disk. Redigerat 5 december 2006 av Wernborg
Eternal Postat 5 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2006 SĂ„g föresten detta: Never specify a directory that is located on the drive you are going to recover! Det innebĂ€r att jag inte kan göra ett smack eftersom jag bara har en hĂ„rddisk i burken. DĂ€remot har jag den uppdelad i 4 partioner. Har jag rĂ€tt? stĂ€mmer tyvĂ€rr Det som getdataback gör Ă€r att kopiera filen rakt av oberoende av filsystemets pekare i Master Boot Record. SĂ„ om sjĂ€lva filen Ă€r skadad och inte gĂ„r att lĂ€sa tror jag inte getdataback kan hjĂ€lpa dig. Tips! Du kan lĂ€sa till usb-minne ocksĂ„, behöver inte vara en extern disk. Jo, men den gĂ„r att lĂ€sa. Men bara genom Getdataback. Om det var sĂ„ du menade... Eller rĂ€ttare sagt inte menade. đ Kan ta tid med min mp3spelare pĂ„ 128 MB. đ
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Kan ta tid med min mp3spelare pÄ 128 MB. Du kan vÀl testa med ett par filer bara och se om det funkar?
Eternal Postat 5 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2006 Kan ta tid med min mp3spelare pĂ„ 128 MB. đł Du kan vĂ€l testa med ett par filer bara och se om det funkar? Bra idĂ©! En kompis som ocksĂ„ bor granne har en extern hdd. Men han Ă€r inte hemma förĂ€nn 22:10. Ska se nu.
Eternal Postat 5 december 2006 TrÄdstartare Postat 5 december 2006 (redigerat) Det funkar! DÄ Àr det ingen ko pÄ isen... Bara för mig att kopiera det viktigaste inför spelningen pÄ lördag. Redigerat 5 december 2006 av Eternal
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Det funkar! DĂ„ Ă€r det ingen ko pĂ„ isen... Bara för mig att kopiera det viktigaste inför spelningen pĂ„ lördag. HĂ€rligt. đł GĂ„ nu och köp en extern disk och börja anvĂ€nda ntbackup. (windows inbyggda backupprogram)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.