Jump to content
Annons

ang linux o musik


Valdez

Recommended Posts

Annons

Jag har installerat 64 Studio flera gånger, både 0.9.4 och 1.0 men av nån anledning vill inte X starta på min dator och jag försöker konfigurera om det men det blir fel varje gång. Lurigt! Jag måste ha extrem otur vad gäller att få hårdvaran att bli polare med den distens mjukvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har installerat 64 Studio flera gånger, både 0.9.4 och 1.0 men av nån anledning vill inte X starta på min dator och jag försöker konfigurera om det men det blir fel varje gång. Lurigt! Jag måste ha extrem otur vad gäller att få hårdvaran att bli polare med den distens mjukvara.

Har du provat att kopiera din ubuntuversion av xorg.conf och lägga in den i 64studio? Vad har du för grafikkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nåt supervanligt Nvidia-kort så det är väldigt underligt. Nej, det har jag inte testat! Har väl inte slitit ihjäl mig för det där - för då hade jag säkert löst det. Men det skulle vara trevligt att få igång en dist som är specialtillverkad för ljudinspelning med realtidskärna och allt. Då kan jag ju ha Ubuntu för allt annat. Nackdelen är förstås att jag då är tillbaka i dual-boot som jag ville slippa när jag köpte ny dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...