Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄn som har nÄgra tips att dela med sig av, hur man fÄr riktigt krispigt och förbannat skrikljud utan att dista för mycket. och onaturligt?

Annons
Postat
NÄn som har nÄgra tips att dela med sig av, hur man fÄr riktigt krispigt och förbannat skrikljud utan att dista för mycket. och onaturligt?

Man skriker.

Det mesta av ljudet gör du faktiskt med rösten.

Sen lite EQ komprimering och lite lÀtt dist pÄ det.

Men det viktigaste sitter i rösten, man fÄr hÄlla emot med svalget nÀr man skriker sÄ att det uppstÄr komprisson och distortion. SvÄrt att förklara men det Àr bara att trÀna.

Att inte skrika rÀtt och lÀgga pÄ en massa dist lÄter bara illa.

Man kan ocksÄ testa att skicka sÄngen/skriket via en förstÀrkare/förstÀrkarplugg.

Men lÄter det inte som du vill beror det nog pÄ hur du skriker.

SlÀng upp ett ljudklipp.

Postat

😳

Om du inte har skriket eler vill göra det enkelt kan vi rekomendera "Majkens" Twitch Beta 6.

Det finns en tjej dÀr, som skriker duktigt.

MVH

Kalle i Kalmar och hans pappa 😆

Postat

haha jo jag kan skrika har gjort det i 4 Är nu.

men jag undrar om nÄn har schyssta pluggar att rekommendera för att optimera ljudet pÄ det.

det kan ju alltid bli bÀttre Àn grundljudet.

Postat (redigerat)

Man skriker.

Men det viktigaste sitter i rösten, man fÄr hÄlla emot med svalget nÀr man skriker sÄ att det uppstÄr komprisson och distortion. SvÄrt att förklara men det Àr bara att trÀna.

Man kan ocksÄ testa att skicka sÄngen/skriket via en förstÀrkare/förstÀrkarplugg.

SlÀng upp ett ljudklipp.

jorÄ du kan fÄ lyssna pÄ ett litet klipp, dÀr Àr en polare som skriker hög endast med teknik , inte sÄ starkt, och sen jag som skriker ett lÀgre skrik skitstarkt.

Redigerat av mietek
Postat

:rolleyes:

Jahaaaaaaa,...........Jag trodde du menade; en just brud i soprenlÀge grikandes i falsett, som om livet stod pÄ spel.

Men du Àr ute efter pluggar och tips hur dom ska skruvas.

Kalle gjorde en lÄt som hette "Maffia". Men jag ska var Àrlig och sÀga dig, att skriket lÄg högt i mixen, lite headroom alltsÄ. Inget annat.

Men vist,........en limiter hadde kanske "tryckt upp" det mer.

MVH

Kalle i Kalmar och hans pappa 🙂

Postat

Man skriker.

SlÀng upp ett ljudklipp.

jorÄ du kan fÄ lyssna pÄ ett litet klipp, dÀr Àr en polare som skriker hög endast med teknik , inte sÄ starkt, och sen jag som skriker ett lÀgre skrik skitstarkt.

Prova att skrika med lite mindre luft sÄ blir det bÀttre.

Postat

Tycker oftast att skrik lÄter bÀttre nÀr man spelar in dom med en dynamisk mikrofon.

InlÀgg nummer 2000!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.