Jump to content
Annons

Hur gick din allra första spelning?


conanbarberaren

Recommended Posts

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 😱

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 😱

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 😱

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 😱

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 😉

Jag gör det anonymt, får skaffa en bödelhuva att ha på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 😱

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 😱

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 😉

Tycker vi kan göra vår första spelning på invigningspartyt av studios nya community... så kan vi ha webcast direkt ut på nätet. Bra va?

Link to comment
Dela på andra sajter

På 80-talet fanns en svartklubb i Gbg som hade Valands konsthögskola som täckmantel.

Kände en "poet" som ville citera dikter med komp. Han engagerade bl.a. mig, som inte hade en aning om nåt just då.. (Gick mest och drog benen efter mig , vid den här tiden)

Därför att jag lyckades övertyga honom att jag var typ en av de bättre trummisar som staden hade sett.

Vi skulle spela kl. 23:00 en lördagkväll. Klubben var som vanligt knökfull med allsköns konstfolk, hangarounds och en å annan dealare.

Hade hyrt ett yamaha trumset av MUG samma eftermiddag. Den klarade väl nätt och jämnt en transport på 200 m med hjälp av cykeln jag hade snott till mig dagen innan. Alla trummor låg i sitt case, men de ramlade av då och då , det regnade och hårsprejen sved som fan i ögonen.

Klockan var nu ca. 22. redan kl. 17 var jag så plakat efter "Soundcheck" ( En SM 58 inkörd in i baskaggen och inkopplad på basstärkarens overdrivekanal) att jag hade problem att pricka rätt på virvelns stämskruvar med polygripen som jag tvingade till mig från barkillen.

Den här kvällen fick gitaristen, en kille med frikyrklig bakgrund som vår "poet" på ett outgrundligt sätt lyckades rekrytera dit, sitt livs första fylla (För fan killen var 23 år ?) medans vi andra fick div. förbjudna preparat som liknade mjöl (tyckte jag då)

Vi började spelningen med 3 minuters jävelsrundgång, då alla i bandet sprang omkring som yra höns och letade fel (Vi hade bara 2 mickar, men sååå smarta var vi inte då). Men man kom ju inte undan alltså....oj..oj.

Mest fick vi en blandning av medlidande/förakt efter spelningen. men det gjorde ju inget....karriären var ju utstakat

:rolleyes:

Undertecknad fortsatte spela funk i många år......

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag spelade live var på en skolavslutning i sjuan. Vi skulle spela Guns n' Roses version av Knockin on Heavens Door och jag skulle spela lead-gitarr. Jag var så sjukt nervös för första solot i låten. Vi var givetvis helt stela och tråkiga, men det hela gick ok, och den fullständigt rocksvultna publiken på skolan tyckte det var bra... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag spelade live var på en skolavslutning i sjuan. Vi skulle spela Guns n' Roses version av Knockin on Heavens Door och jag skulle spela lead-gitarr. Jag var så sjukt nervös för första solot i låten. Vi var givetvis helt stela och tråkiga, men det hela gick ok, och den fullständigt rocksvultna publiken på skolan tyckte det var bra... 😆

Kolla videon jag postade 😆

och efter de så finns de en annan på den sidan som du borde kolla på.

Va samma för mig fast jag körde komp 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Åhåjaja... Hmm, bortsett ifrån en del mer eller mindre pinsamma gig i "band" som trummis på en del fritidsgårdar så måste det ändå vara som sångare med mitt första "allvarliga mer på riktigt" band Saturday Delivirance... Bakfylla bara måste ha inspirerat till ett så korkat namn.

Plats, Molidens Idrottshall i Karlsborg. Vi gjorde ett gäng metalcovers inför 400-500 pers. Gick väl hyfsligt trots obefintlig medhörning och inlånad trummis. 😆 Har kvar skinnjackan med fransar som jag hade på min då. 😄

Ja, sicka tider... *ler sentimentalt*

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra gången jag spelar Live (video)

har en annan video där ochså. 😆

men den är inte så bra... 🙂 spelar mycke fel 😄

Kollade in videon. Var väl du som stod typ snett bakom sångaren och spelade gitarr eller? Jäkligt kul att du ville dela med dig.

Håller på att buffra videon nu, men påminner om jenka.

Två steg fram ett steg tillbaka.

Edit: Schysst video, ser att nerverna påverkar. Synd bara att basisten inte klarar att ta orginalets basgång, skulle lyft låten ännu mer. Men helt ok första framträdande.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 😄

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 🙂

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 😆

Tycker vi kan göra vår första spelning på invigningspartyt av studios nya community... så kan vi ha webcast direkt ut på nätet. Bra va?

Skitbra! Allt eller inget, bara att köra på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 😄

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 🙂

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 😆

Tycker vi kan göra vår första spelning på invigningspartyt av studios nya community... så kan vi ha webcast direkt ut på nätet. Bra va?

Skitbra! Allt eller inget, bara att köra på...

Nej..live ska vara live...inte webcast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är, precis som trådskaparen, fortfarande live-oskuld. Kommer nog förbli så 🙂

Men någon gång ska man väl ta tjuren i hornen iallafall

Vi kan bilda ett band och göra gemensam sak av det 😱

Jag är på...

Haha bra där. Då är det ju nästan givet att vi ska filma våra första stapplande steg också för att sedan lägga upp här på forumet... 🙂

Tycker vi kan göra vår första spelning på invigningspartyt av studios nya community... så kan vi ha webcast direkt ut på nätet. Bra va?

Skitbra! Allt eller inget, bara att köra på...

Nej..live ska vara live...inte webcast.

ja e stenhårt på en webcast.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

första livespelning!? hmm

jag sjöng i kör många år innan jag ens började lira gitarr..

men när jag lirade gitarr första gången live. det var med ett punkband på fritidsgårdens arrangemang "ungdomsnatta"!!!

hade innan på dagen suttit o klippt sönder ett par gamla jeans som jag tänkte ha på mig, men råkade klippa lite för mkt så det var i stort sett bara trådar, och trådar är inte skoj o ha på sig i november.. 😳

spelningen i sig gick bra, basisten var i alperna eller så o åkte skidor så vi lånade in trummisens brorsa som satt brevid scen o spelade med det bästa basljud jag någonsin hört.. han hade dist på!! 😱

spelningen gick helt ok, jag spelade på min egna gitarr utan volym-reglage. kanske finns gamla bilder.. måste hitta.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  🙂  😆  😆

Fy fan va dålig jag va på solo 😆  (andra videon)

Har jag uppfattat det rätt att du postade en länk till ditt andra gig, eftersom ditt första gig var för pinsamt för andra här på forumet?

Har jag uppfattat det rätt att denna andra spelning var i december 03?

Har jag uppfattat det rätt att den andra videon som finns på siten är från Juni 03?

Har jag uppfattat det rätt att Juni kommer före December på ett kalenderår?

Ursäkta mig, men när såg någon Lynxo senast?

.. hmm....

SPRING Christofer, SPRIIIIIIING! 😳😱

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  🙂  😆  😆

Fy fan va dålig jag va på solo 😆  (andra videon)

Har jag uppfattat det rätt att du postade en länk till ditt andra gig, eftersom ditt första gig var för pinsamt för andra här på forumet?

Har jag uppfattat det rätt att denna andra spelning var i december 03?

Har jag uppfattat det rätt att den andra videon som finns på siten är från Juni 03?

Har jag uppfattat det rätt att Juni kommer före December på ett kalenderår?

Ursäkta mig, men när såg någon Lynxo senast?

.. hmm....

SPRING Christofer, SPRIIIIIIING! 😳😱

Detta kommer bli rena rama såpan.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  🙂  😆  😆

Fy fan va dålig jag va på solo 😆  (andra videon)

Har jag uppfattat det rätt att du postade en länk till ditt andra gig, eftersom ditt första gig var för pinsamt för andra här på forumet?

Har jag uppfattat det rätt att denna andra spelning var i december 03?

Har jag uppfattat det rätt att den andra videon som finns på siten är från Juni 03?

Har jag uppfattat det rätt att Juni kommer före December på ett kalenderår?

Ursäkta mig, men när såg någon Lynxo senast?

.. hmm....

SPRING Christofer, SPRIIIIIIING! 😳😱

Detta kommer bli rena rama såpan.

kommer bli?

de e!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja e stenhårt på en webcast.. 😳

Fast du var ju inte live-oskuld... fast du kan ju kanske bidra med lite erfarenhet till oss andra gröngölingar 😱

Vad säger ni, har vi startat ett band nu? Jag ställer upp på gitarr, mandolin (när jag fått hit den och lärt mig), melodica och sång.

Vad ska vi heta? Extra virgin (olive oil)?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja e stenhårt på en webcast.. 😳

Fast du var ju inte live-oskuld... fast du kan ju kanske bidra med lite erfarenhet till oss andra gröngölingar 🙂

Vad säger ni, har vi startat ett band nu? Jag ställer upp på gitarr, mandolin (när jag fått hit den och lärt mig), melodica och sång.

Vad ska vi heta? Extra virgin (olive oil)?

Namnet funkar, passande.

Jag tar klaviaturen då. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

😆  😆  😆  😆

Fy fan va dålig jag va på solo 😆  (andra videon)

Har jag uppfattat det rätt att du postade en länk till ditt andra gig, eftersom ditt första gig var för pinsamt för andra här på forumet?

Har jag uppfattat det rätt att denna andra spelning var i december 03?

Har jag uppfattat det rätt att den andra videon som finns på siten är från Juni 03?

Har jag uppfattat det rätt att Juni kommer före December på ett kalenderår?

Ursäkta mig, men när såg någon Lynxo senast?

.. hmm....

SPRING Christofer, SPRIIIIIIING! 🙁😲

Nu fattar jag inget bortsätt från att Lynxo kommer hugga huvet av mig 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...