Jump to content
Annons

Reggaeskiss


ierker

Recommended Posts

* LÅTNAMN: inget än...

* ARTIST/GRUPP: inte det heller

* GENRE: reggae

* LÅTLÄNGD: 5:21

* KOMPOSITÖR: Olle, Hannes, Bonus, Bessem, Jerker

* EV. MEDVERKANDE: se ovan

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: drygt 6mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

Ett nytt band på g... Vi har träffats och jammat 3-4ggr, och smällde upp några mickar

för att kunna ta hem och fundera på låtarna...

Detta är alltså inspelat mest för vår egen skull, och i princip omixat, men det vore ändå väldigt roligt att få lite feedback på låten i sig (ni får stå ut med lite dåliga midiljud och att det surar lite här å där) :rolleyes:

Funkar låten?

Redigerat av ierker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här gillade jag. Det är klart att det kanske finns ett och annat som skulle kunna bättras , en del av sounden t ex men det verkar ni ju vara medvetna om redan. Feelingen är grymt skön. Ni håller en mycket bra groove. Känns äkta.

Var sången på persiska? Synd att man inte förstår. Låter bra annars. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Jerker.

Jorå,detta funkar.Bra tryck i låten.Trummisen sackar lite på nåt ställe,men det är bara scharmigt.Jag skulle föredragit lite mer sång istället för pratet..Men det är ju en smaksak..

WOOOHAAA Jamaica! Får väl bli mitt slutbetyg.

edit:Jag får nog backa om pratet,lyssnat på låten ett antal ggr nu,och tycker nog att det passar.

Mvh

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gillade jag. Det är klart att det kanske finns ett och annat som skulle kunna bättras , en del av sounden t ex men det verkar ni ju vara medvetna om redan. Feelingen är grymt skön. Ni håller en mycket bra groove. Känns äkta.

Var sången på persiska? Synd att man inte förstår. Låter bra annars. 🙂

Kul att du gillar!

Alla billiga ljud ska bytas ut... Riktigt blås, orgel och piano osv...

Språket är wolof 😉

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes!

Fan va fint med lite reggae på forumet! Det var inte igår!

Tycker det låter jävligt nice, när ni mixar den här kommer det låta superb! Ja, vad är språket för något? Han är hur som haver säker!

Passa er bara för att låta som International Dread när ni mixar sen. Tycker ni ska ta det mer åt Manu Chao hållet. Det är för många band som låter som det jag varnade för just 🙂

Måste säga att jag tycker det låter jävligt lovande! Tummen upp! Kul som tusan det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Jerker.

Jorå,detta funkar.Bra tryck i låten.Trummisen sackar lite på nåt ställe,men det är bara scharmigt.Jag skulle föredragit lite mer sång istället för pratet..Men det är ju en smaksak..

WOOOHAAA Jamaica! Får väl bli mitt slutbetyg.

edit:Jag får nog backa om pratet,lyssnat på låten ett antal ggr nu,och tycker nog att det passar.

Mvh

Harmonica mike

Pratet är väl som du säger en smaksak. Jag gillar de och jag ser att du gör de efter ett tag också 🙂

Jag tolkar det som ett mycket bra betyg 🙂 Perfekt avslut på veckan 😏

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det här var ju kanon, grymt sväng och sjyssta harmisar -är det en livs levande trummis eller? Svårt ubertajjt 🙂

Tycker faktiskt att det låter kanon även om det bara är slaskmickat! (?) Den vänsterpanorerade kompguran kunde få sig en liten översyn dock...-låter för mycket sträng med disttendens...

Klockren basgång -perfekt för en reggaebasist att stå och groova till 😏

Wollof? -Kan det vara det språket man hör Alpha Blondy sjunga ibland? -intressant men jag hade gärna hört att ni varvat med lite mer engelska/svenska.....

Hoppas verkligen att ni får igång bandet på allvar -det här kommer att gå hem i stugorna 🙂

När får vi höra Dubtemat???????

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes!

Fan va fint med lite reggae på forumet! Det var inte igår!

Tycker det låter jävligt nice, när ni mixar den här kommer det låta superb! Ja, vad är språket för något? Han är hur som haver säker!

Passa er bara för att låta som International Dread när ni mixar sen. Tycker ni ska ta det mer åt Manu Chao hållet. Det är för många band som låter som det jag varnade för just 😏

Måste säga att jag tycker det låter jävligt lovande! Tummen upp! Kul som tusan det här!

Mer reggae! 🙂

Vet inte riktigt hur du menar med mixningen, men jag ska notera och ta med mig 🙂

Språket är som jag skrev ovan Wolof.

Kul att du gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger. Sångaren passar perfekt men jag hade föredragit engelsk sång på det här men det är väl bara jag som inte hakat på det här med "world"... eller något. Låter väldigt live och autentiskt på något sätt (som det skulle stått i Hobbexkatalogen på 70-talet!). Blir la tummen upp då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det här var ju kanon, grymt sväng och sjyssta harmisar -är det en livs levande trummis eller? Svårt ubertajjt 🙂

Tycker faktiskt att det låter kanon även om det bara är slaskmickat! (?) Den vänsterpanorerade kompguran kunde få sig en liten översyn dock...-låter för mycket sträng med disttendens...

Klockren basgång -perfekt för en reggaebasist att stå och groova till 😏

Wollof? -Kan det vara det språket man hör Alpha Blondy sjunga ibland? -intressant men jag hade gärna hört att ni varvat med lite mer engelska/svenska.....

Hoppas verkligen att ni får igång bandet på allvar -det här kommer att gå hem i stugorna 🙂

När får vi höra Dubtemat???????

Tjohopp!

Fan va roligt att höra!

Allt är livs levande, även om blås är spelat på en bajskeyboard 😛

Gitarrerna är lajnade, så den ena saknar högtalarsimulering, därav det taskiga ljudet. Har inte orkat fixa 🙂

Sångaren är från Senegal därav språket. Han är inte så jättebra på svenska, men brukar blanda wolof, engelska och franska.

Mer om wolof

Jag hoppas också komma igång på allvar snart, men på grund av resor och kraffs siktar vi mot sommarturné :rolleyes: hehe

Tack för lyssningen, tack för orden! det värmer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg åt honom att köra på franska, då lär ni bli stora i hela Afrika, Canada och halva Europa! Så pass bra är det faktist, om ni sköter era kort rätt o har lite tur :rolleyes:

Har e hel del polare i Frankrike o Spanien som är från afrika, de skulle gå i taket av det här 😛

/Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg åt honom att köra på franska, då lär ni bli stora i hela Afrika, Canada och halva Europa! Så pass bra är det faktist, om ni sköter era kort rätt o har lite tur 🙂

Har e hel del polare i Frankrike o Spanien som är från afrika, de skulle gå i taket av det här 🥰

/Fred

åhå... så pass 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Me love!

Ärligt talat.. Byt inga ljud. Jag tar hellre snyggt spelat syntbrass än halvsurt äkta.

(Jag skulle kanske ta lite högre trummor så man får lite mera pisk i låten.)

Skoj att det går hem!

Tycker du det funkar med så billiga ljud alltså? hmm... vi kommer nog att spela in hela låten på nytt, så det kommer förmodligen bli riktigt blås ändå 🙁

Som sagt, det är knappt mixat nåt nu

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...