Jump to content
Annons

P2P Boyz - I Min Strumpa


P2PborIS

Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: I Min Strumpa

ARTIST/GRUPP: P2P Boyz

GENRE: Christmas/Rock

LÅTLÄNGD: 2:51

KOMPOSITÖR: P2P Boyz

PRODUCENT: P2P Boyz

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,9 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: I Min Strumpa.mp3

Efter vår första låt Gilla VM, som vi också publicerade här, fick vi mycket bra och kritisk feedback från er som vi tagit åt oss av. Nu har vi en bättre kondensatormikrofon, instrumenten är cleanare, och vi tycker själva att produktionen blivit mycket bättre. Dock finns det säkert mycket mer vi kan göra, och det är här ni kommer in i bilden 😉.

Uppskattar kommentarer och vad ni tycker om både text, musik och produktion, och därefter kommer vi göra en ny version som vi hoppas kan få lite spridning nu kring jul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tycker basen är rätt långt fram i refrängerna, och trummorna lite långt bak. Men jag gillar konceptet, och den är catchig 😄 Vad är det för trummaskin?

Tack för att du lyssnade och tack för den konstruktiva kritiken 🙁 . Jag antar att tamburinen i refrängen gör att trummorna försvinner lite? Sedan har vi lagt på lite elgitarr i refrängen och det är möjligt att den ligger för nära basen i frekvensområde så att det tar över för mycket? 😄 Kanske något vi måste tänka lite på. Vi använder EZ drummer som trummaskin och är grymt nöjda med den hittills även om vi fortfarande håller på och lär oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick höra denna av min kära syster som var en sväng till stockholm förra i helgen. Hon hade tydligen varit på nån fest hos nån av er som gjort låten?! 🙂

/fredde

hej Fredde

Det stämmer att det dök upp två tjejer från Umeå på vår kombinerade födelsedagsfest / releasefest. Vilket lustigt sammanträffande! Hon lovade att sprida våra låtar i Umeå och kanske fixa spelning på O'Learys 😉😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hums. Vad ska man säga om detta? Jag tror tanken är att det ska vara kul, men det är inte så kul och inte så bra. Mixen är helt katastrofal och låtmaterialet nästan lika illa.

Höj trummorna, höj sången, sänk tamburinen, nej ta bort den förresten och ersätt den med bjällror, det ska ju trots allt föreställa en jullåt. Skriv om versmelodin. Och gör nåt åt refrängmelodin när ni ändå är på gång. Lägg om sången mer noggrant, hitta ett rum med bättre akustik, om det inte är nåt fult reverb ni har lagt på, för isåfall ska ni ta bort det. Var mer noggranna med autotunen, den låter inte bra. Sänk klapparna på slutet. Lägg gärna till cymbalslag för att markera formdelar.

Jag undrar vem ni vänder er till? Barn? Vuxna med dålig humor? Ingen? 😛

På sticket glimmar det ju till, ni kan ju. Ni kanske bara har varit lata med resten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul låt. trumfillsen är bra gjorda. En crash lite här och var kanske hade varit nåt

Tack. Vi hade den diskussionen när vi mixade och du har nog helt rätt... 😄 det flyter liksom bara på i en enda ström utan de sköna pauserna som en crash här och där skulle kunna tillföra. Det skall vi nog försöka åtgärda till nästa gång. Kul att du tog upp det som vi hade diskuterat men sedan felaktigt avfärdat 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hums. Vad ska man säga om detta? Jag tror tanken är att det ska vara kul, men det är inte så kul och inte så bra. Mixen är helt katastrofal och låtmaterialet nästan lika illa.

Höj trummorna, höj sången, sänk tamburinen, nej ta bort den förresten och ersätt den med bjällror, det ska ju trots allt föreställa en jullåt. Skriv om versmelodin. Och gör nåt åt refrängmelodin när ni ändå är på gång. Lägg om sången mer noggrant, hitta ett rum med bättre akustik, om det inte är nåt fult reverb ni har lagt på, för isåfall ska ni ta bort det. Var mer noggranna med autotunen, den låter inte bra. Sänk klapparna på slutet. Lägg gärna till cymbalslag för att markera formdelar.

Jag undrar vem ni vänder er till? Barn? Vuxna med dålig humor? Ingen? 😳

På sticket glimmar det ju till, ni kan ju. Ni kanske bara har varit lata med resten?

Tack för den utförliga kritiken 🙂 . I mångt och mycket kan jag nog hålla med dig. Vi skulle nog ha valt bjällror istället för att markera julkänsla. Cymbalslag är definitivt något vi borde tänkt på också. Autotunen är svår att bemästra men nu har vi ännu ett kvitto på att vi har långt kvar även där. 😆

Helt med på målgruppsproblematiken... vi skriver väl egentligen för våra kompisar(som är vuxna barn) 😱 så tyvärr kommer det med en massa intern humor som kan uppfattas som plump eller konstig för externa 😎 . Vi har dock funderat på att göra en barnversion kanske skulle kunna uppskattas av externa lyssnare i de yngre segmenten. 🙁

Vi får helt enkelt jobba vidare! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...