Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Spontan reaktion, detta låter inte för fem öre Rage, utan mer en ganska bra kopia av Rage against the Mashine.... det finns nämligen en tysk grupp som heter Rage. Detta är inte min bag överhuvudtaget dock, men det låter som du prickat rätt. Och inspirationen är väl ganska tydlig... kanske också övertydlig, då kloner måste bli mycket bättre än originalet för att vara intressanta.

Ljudmässigt gillar jag det dock överlag, bra tyngd. Tycker viveln klipper konstigt (att gaten stänger väl tvärt), och det låter som att cymbalerna dyker knasigt, men det har kanske med samplingarna att göra. Hinka på lite sång också, gärna ngt sjungandes och inte vrål/rap.

Nästa låt kanske blir en Rage klon eller? 😛

Posted

hehe.. jag orkar inte skriva hela namnet bara.. tack för inputen. Nä.. de e svårt att överträffa ett band som rage against the machine. Ska väl tillägga att jag egentligen inte kan spela varken bas eller gitarr. Jag e trummis. Men det e kul o leka lite!

Posted

Yä! Akta vad gött! Blir ju helt nostalgisk av det här. Påminner lite om Buckethead utan sången 😄

Posted

Det är en snubbe som kallar sig Buckethead som har en "hink" över huvudet:). Han kör experimentella låtar med distade gitarr-riffs, utan sång. Ruskigt bra