Jump to content
Annons

Hårdvarulås på comporten

Recommended Posts

Guest Burnin Sven
Posted

Har ett gammalt program Logic 4.5 med dongle skulle vilja kunna välja att sätta dongeln på en USB port istället för comporten. Nån som vet om det funkar, finns det färdig sladd att köpa i så fall? I värsta fall så får jag fortsätta köra på comporten men behöver då en sladd mellan dongeln och porten för dongeln sitter så tajt mot chassit kort sagt skaderisk på dongeln. Finns det såna sladdar att köpa?

Tacksam för svar.

Göran

Annons
Guest Burnin Sven
Posted

Tack Wernborg skitbra info fan kanske finns på Jula eller Clas Ohlsson inne i stan hmm måste kolla så kanske man kan fån fort 😆 .

Göran

Posted

Det är inte alltid sådana adaptrar fungerar särskilt bra. Bäst hade nog varit att flytta över licensen till en syncrosoft-dongel, som man kan med gamla parallellports-donglar till Cubase, så det skulle förvåna mig om det inte gick att göra så med Logics serieports-donglar också...

Posted
Det är inte alltid sådana adaptrar fungerar särskilt bra. Bäst hade nog varit att flytta över licensen till en syncrosoft-dongel, som man kan med gamla parallellports-donglar till Cubase, så det skulle förvåna mig om det inte gick att göra så med Logics serieports-donglar också...

Nyfiken!!

På vilket sätt funkar dom dåligt? Vi har ett par stycken från iomega på jobbet. Dom har funkat klockrent. Har iofs inte kört dom med hårdvarulås, men väl med handdatorer.

Posted

Nyfiken!!

På vilket sätt funkar dom dåligt? Vi har ett par stycken från iomega på jobbet. Dom har funkat klockrent. Har iofs inte kört dom med hårdvarulås, men väl med handdatorer.

De fungerar oftast med enkel seriekommunikation där det inte krävs att man är konstant uppkopplad, men jag och mina kolleger har råkat ut för att det ofta har fungerat för dåligt för att använda i mitt jobb - så vi har alltid försökt leta efter bärbara som har inbyggd serieport, för säkerhets skull. Det skulle ju vara trist att vara ute på en stor installation och upptäcka att man inte får tillräckligt stabil kontakt via den virtuella serieporten... 😆

Guest Burnin Sven
Posted

Tack Claes absolut värt att tänka över men det är ett PC Logic så det finns nog inget alternativ annat än att försöka med kabel. Misstänker iofs. att programmet kanske säger ifrån oxå. Kort sagt det är ett helsicke att hitta PC Logic grejer det är enbart begagnat numera som gäller. Jag är igång och bjuder på en USB dongle men det är ju inte säkert att man vinner så jag vill kolla upp lite alternativ.

Göran

Posted
... vi har alltid försökt leta efter bärbara som har inbyggd serieport ...

Ja, dom är ett utdöende släkte. 😆 Får nog ta och spara en gammal bärbar för framtida switchkonfigar.. 😆

Posted

Tack Claes absolut värt att tänka över men det är ett PC Logic så det finns nog inget alternativ annat än att försöka med kabel. Misstänker iofs. att programmet kanske säger ifrån oxå. Kort sagt det är ett helsicke att hitta PC Logic grejer det är enbart begagnat numera som gäller. Jag är igång och bjuder på en USB dongle men det är ju inte säkert att man vinner så jag vill kolla upp lite alternativ.

Göran

Använder de inte samma dongle som till Cubase? Om de gör det, så köper man en tom dongle i vilken musikaffär som helst för 195:- och använder sedan Syncrosoft-programmet för att flytta över licensen...

Guest Burnin Sven
Posted
Använder de inte samma dongle som till Cubase? Om de gör det, så köper man en tom dongle i vilken musikaffär som helst för 195:- och använder sedan Syncrosoft-programmet för att flytta över licensen...

OK ännu mera bra info, guld Claes det måste jag kolla upp.

Göran