Jump to content
Annons

smått tillbakalutat med en del stämsång


Recommended Posts

LÅTNAMN: We are boring

ARTIST/GRUPP: STIIG

GENRE: Keinen ahnung

LÅTLÄNGD: 3,39

KOMPOSITÖR: Ich

PRODUCENT: Ich

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 4 mb

STATUS: vet inte riktigt ännu, behöver synpunkter från Er först

Som titeln säger så tänkte försökte jag mig på lite stämsång. Har jag lyckats eller låter det lite för "cheezy"? Hämtat inspiration från turin brakes vad det gäller sång. Kommentera gärna på allt! Låt som helhet, mix, etc

@edit: uppdaterad version

tack på förhand

STIIG_we_are_boring.mp3

Redigerat av conanbarberaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lyssnar nu...

väldigt klart ljud i gitarren.. lite väl klart kanske.. fick nästan ett tinnitus liknande ljud i öronen! Men skönt att det var så tydligt ljud. gillar att det knastrar.

sången e cool. gillar stämmorna. för tankarna till jose gonzales lite.

Snygga trummor.. men du har lite EQ problem.. med gitarren o lead sången.. försök att ta bort lite av mid. kan bli lite påträngande ibland.

bastrumman låter lite instängd. gissar att det inte är livespelade trummor..

riden är fin!

gillar själva melodin men du kanske borde arbeta lite med arret. lite variation i uppbyggnaden hade inte skadat.

Helheten e skön.. men som sagt. arbeta lite med EQ:n, baskaggen och arret. Sen har du nog faktiskt en riktigt bra låt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Men det ligger nån fruktansvärt hög frekvens och skär som katten i mina unga öron - vet inte hur gammal du är men om du är över typ 30 så kanske du inte hör det? 😛 Väldigt irriterande iaf.

Överlag så är inspelningskvalitet och mixning inte så mycket att hänga i gran' kanske, men själva låten, arret och stämningen gillar jag riktigt mycket! 😎 Och det är ju faktiskt det viktigaste, även om man ibland får för sig motsatsen på detta forum... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar nu...

väldigt klart ljud i gitarren.. lite väl klart kanske.. fick nästan ett tinnitus liknande ljud i öronen! Men skönt att det var så tydligt ljud. gillar att det knastrar.

sången e cool. gillar stämmorna. för tankarna till jose gonzales lite.

Snygga trummor.. men du har lite EQ problem.. med gitarren o lead sången.. försök att ta bort lite av mid. kan bli lite påträngande ibland.

bastrumman låter lite instängd. gissar att det inte är livespelade trummor..

riden är fin!

gillar själva melodin men du kanske borde arbeta lite med arret. lite variation i uppbyggnaden hade inte skadat.

Helheten e skön.. men som sagt. arbeta lite med EQ:n, baskaggen och arret. Sen har du nog faktiskt en riktigt bra låt! 😕

En får tacka så mycket. Kul att det uppskattades. Har tänkt på att guran kanske är lite för skarp ibland. Ska nog ta och fila lite på det men behåller nog det knastriga ljudet vilket ska bidra till stämningen. Kul att du gillade stämsången. Ska se över även den vad gäller nivåerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Men det ligger nån fruktansvärt hög frekvens och skär som katten i mina unga öron - vet inte hur gammal du är men om du är över typ 30 så kanske du inte hör det? 😮 Väldigt irriterande iaf.

Överlag så är inspelningskvalitet och mixning inte så mycket att hänga i gran' kanske, men själva låten, arret och stämningen gillar jag riktigt mycket! 🙂 Och det är ju faktiskt det viktigaste, även om man ibland får för sig motsatsen på detta forum... 😄

Tackar för de tipsen. Kul att du gillar låten som helhet. Jag är 23 år så än hoppas jag hörseln är hyffsat intakt men jag kan ju ha missat en del. Har ändrat en del i mixen nu, är frekvensen fortfarande där och skär eller har jag fått bukt med det?

Någon mer som har något att säga??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...