Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gick i tankar på att köpa en Epiphone Les Paul, när jag blev erbjuden att köpa en

Nighthawk. Obevandrad som man är i gitarrvärlden har jag ingen koll på Nighthawk - var kan

den placeras i Epiphones produktutbud? Något att ha?

Annons
Postat

Köpte en Gibson Nighthawk när den kom kring 1993 tror jag. Mensuren på halsen ligger mellan Gibson och Fender och det tycker jag var perfekt. Ljudmässigt har den både stratocasterns och les pauls möjligheter. (Nåja, nästan i alla fall)

Den är ju grymt mycket lättare än både strata och les paul också. Jag har aldrig testat Epiphones utgåva av Nighthawk, men dom brukar ju göra ok prylar så....

Jag bytte bort min mot en synt i slutet av 90-talet. Faaaaaan!!!!

Postat

Ja, just mångsidigheten fick jag höra som säljsnack...och det är ju trevligt.

Jag bytte bort min mot en synt i slutet av 90-talet. Faaaaaan!!!!

Aargh. Tungt. 😉

Postat

Innehar ett ex av Epiphone Les Paul. Det är en helt ok gura förutom stämskruvarna. Den blir snabbt ostämd tillskillnad från mina Fender guror.

Mickarna i Les Paul kan man också diskutera.

Postat (redigerat)

Har en Epiphone Emperor II. Den har extremt bra stämskruvar, så det skiljer nog från modell till modell.

Redigerat av Wernborg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.