Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gick i tankar pÄ att köpa en Epiphone Les Paul, nÀr jag blev erbjuden att köpa en

Nighthawk. Obevandrad som man Àr i gitarrvÀrlden har jag ingen koll pÄ Nighthawk - var kan

den placeras i Epiphones produktutbud? NÄgot att ha?

Annons
Postat

Köpte en Gibson Nighthawk nÀr den kom kring 1993 tror jag. Mensuren pÄ halsen ligger mellan Gibson och Fender och det tycker jag var perfekt. LjudmÀssigt har den bÄde stratocasterns och les pauls möjligheter. (NÄja, nÀstan i alla fall)

Den Àr ju grymt mycket lÀttare Àn bÄde strata och les paul ocksÄ. Jag har aldrig testat Epiphones utgÄva av Nighthawk, men dom brukar ju göra ok prylar sÄ....

Jag bytte bort min mot en synt i slutet av 90-talet. Faaaaaan!!!!

Postat

Ja, just mÄngsidigheten fick jag höra som sÀljsnack...och det Àr ju trevligt.

Jag bytte bort min mot en synt i slutet av 90-talet. Faaaaaan!!!!

Aargh. Tungt. 😉

Postat

Innehar ett ex av Epiphone Les Paul. Det Àr en helt ok gura förutom stÀmskruvarna. Den blir snabbt ostÀmd tillskillnad frÄn mina Fender guror.

Mickarna i Les Paul kan man ocksÄ diskutera.

Postat (redigerat)

Har en Epiphone Emperor II. Den har extremt bra stÀmskruvar, sÄ det skiljer nog frÄn modell till modell.

Redigerat av Wernborg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.