Jump to content
Annons

Locut

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Får ett mysko läge som jag inte riktigt fattar. När jag insertar locut på ett spår så kan jag ändå påverka frekvenser under det satta värdet med hjälp av eq (oxå insert, ligger efter) hmm, borde väl inte gå? Logic PC

Göran

Annons
Postat (redigerat)

När man low-cut'ar tar man ju inte bort ALL information under gränsvärdet.

I Logics (PC) lowcut finns ju heller ingen möjlighet att ställa hur "brant" backen ska vara under gränsvärdet, jag skulle tippa på att det kanske ligger på 12db/oktav. medans Sonalksis TBK t.ex kan kapa så brant som 48db/oktav.

Mao, lowcut'ar du vid 150hz FINNS det underliggande frekvenser kvar att eq'a upp.

Redigerat av basshole
Postat

OK tack ska du ha det förklarar saken, trodde givetvis att det skar av allt under satt värde hmm märklig beteckning tycker man. Får ta och läsa på lite mer tydligen man vill ju städa ordentligt där nere.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.