Jump to content
Annons

Ljud till datorn

Recommended Posts

16mm (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hur gör jag för att få med ljudet från min projektor in i datorn, projektorn har

bara en utgång och den är för extra högtalare.

Redigerat av 16mm
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Välkommen. Du har t.ex en DVD du har kopplat till din projektor och vill banda in DVD:ns ljud via projektorn till din dator? Utan att veta mer om din setup är det omöjligt att svara. Vad är det du vill uppnå?

Har du en utgång, kopplar du då antingen in högtalare eller dator. Eller så delar du på kabeln.

Låter som om du gör en enkel sak verkligt svår, förstår inte vad du vill uppnå.

16mm (oregistrerad)
Postat

Hej och tack för visat intresse detta är mitt problem, jag har en hel del 16mm

filmer som jag tänker lägga över på DVD. Jag har inga problem med att föra

över bilderna men ljudet får jag inte över till datorn för min 16mm projektor

har bara ett uttag för ljud och det är ett uttag för extra högtalare behöver jag

någon extra "grej" mellan datorn och Projektorn.

Postat

Om den utgången du nämner är den enda för ljud på din projektor - har du provat att koppla den rätt in till linjeingången på ditt ljudkort i datorn?

16mm (oregistrerad)
Postat

Nej jag har inte provat det jag har varit lite rädd för att förstöra ljudkortet.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jahas, projektorn var nånting från 70-talet, inte 00-talet 😆.

Eftersom du verkar ha koll på det där med antikt, så tar du nu fram en vanlig förstärkare eller vad som helst med en line-in och en hörlursutgång. Så kopplar du in projektorn till förstärkaren och lyssnar med dina hörlurar. Låter det bra, är det bara att koppla in det i ljudkortet.

16mm (oregistrerad)
Postat

Eftersom du verkar ha koll på det där med antikt, så tar du nu fram en vanlig förstärkare eller vad som helst med en line-in och en hörlursutgång. Så kopplar du in projektorn till förstärkaren och lyssnar med dina hörlurar. Låter det bra, är det bara att koppla in det i ljudkortet

TACK DETTA LÖSTE MITT PROBLEM

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.