Nexustwins Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Tjenare, Min musik lider av dåliga reverb. Har testat på reason för ett bra tag sedan men numera använder jag fl. Nu är jag på jakt efter ett liknande reverb som reason har. Med ungefärlig ljudkvalitet, vet någon var jag kan hitta ett liknande reverb? För ett överkomligt pris ca:1000 spänn?
ViktorDenStore Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Renaissance Reverberator. Använder du mac så är väl det självklara valet AltiVerb. Gratispluggen SIR har jag hört ska vara riktigt bra också. Har dock inte testat, men gratis är ju aldrig fel. 😄 .Viktor
Emil Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 (redigerat) Roomverb från Spinaudio är grymt, och Space Designer såklart. Redigerat 30 oktober 2006 av Phobos
osiris Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Altiverb är top of the line... kostar dock mer än 1000:- Men det är värt varenda krona
Majken Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Wavearts Masterverb kostar 1500kr och låter riktigt bra: http://www.wavearts.com/MasterVerb5.html Testa demon i trettio dagar och bestäm dig sen. /Majken
Hans Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Altiverb är mycket bra men dyrt, ett som är billigare och i ljud mer påminner om Reason RV7000 är WizooVerb W2
Emil Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Finns det några fördelar med Altiverb gentemot Spacedesigner?
Piccazzo Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Har du inte råd med ett konvulerande reverb ( Waves IR-1 , Altiverb ) så ska du definitivt ladda hem S.I.R och Lexicon 960 impulserna. Det bästa du kan ha helt GRATIS.... 😛 Endda nackdelen med det är att det tar rätt mycket kraft. Pröva även att ladda en S.I.R på masterregeln med SSL eller Neve impuls på.
Emil Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Har du inte råd med ett konvulerande reverb ( Waves IR-1 , Altiverb ) så ska du definitivt ladda hem S.I.R och Lexicon 960 impulserna. Det bästa du kan ha helt GRATIS.... 😉 Endda nackdelen med det är att det tar rätt mycket kraft. Pröva även att ladda en S.I.R på masterregeln med SSL eller Neve impuls på. Vet du nån bra sida med dessa impulser? För det borde väl funka i Space Designer också?
J.Westling Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Har du inte råd med ett konvulerande reverb ( Waves IR-1 , Altiverb ) så ska du definitivt ladda hem S.I.R och Lexicon 960 impulserna. Det bästa du kan ha helt GRATIS.... Endda nackdelen med det är att det tar rätt mycket kraft. Pröva även att ladda en S.I.R på masterregeln med SSL eller Neve impuls på. Vet du nån bra sida med dessa impulser? För det borde väl funka i Space Designer också? Här hittar du en del impulser. noisevault
Piccazzo Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Lexicon 960 Bland dom bästa impulserna som finns. Utmärkt på sång och akustiskt material.Och givetvis fungerar dom med Space Designer.
Emil Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Noisevault verkar inte fungera längre, går inte att ladda ner några impulser. Kom bara nån text där jag kunde urskönja "site suspended".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.