Henkera Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Funderade på när jag rensade upp i en låt och tog bort sånt som inte användes. Finns det nån lista på hur mycket resurser alla "devices" snor i förhållande till varandra, åtminstone en där de rankas i ordningsföljd?
chrisB Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 vilken otroligt bra tanke! det skulle jag också vilja veta
Linus Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Nån som vill testa? Ta ett helt tomt rack och fyll med Subtractors tills cpu:n tar slut. Sen räknar man dem alla (vilket förmodligen tar lååååång stund). 🥰 Sen gör man om proceduren med allt annat, PEQ-2, Scream4, Redrum, Line mixer osv. Slå ihop burk och maxantal maskiner i en lista och lägst antal möjliga maskiner rankas som mest krävande. Nån som har tid över? 🥰
Henkera Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Postat 24 oktober 2006 Nån som vill testa? Ta ett helt tomt rack och fyll med Subtractors tills cpu:n tar slut. Sen räknar man dem alla (vilket förmodligen tar lååååång stund). 🥰 Sen gör man om proceduren med allt annat, PEQ-2, Scream4, Redrum, Line mixer osv. Slå ihop burk och maxantal maskiner i en lista och lägst antal möjliga maskiner rankas som mest krävande. Nån som har tid över? 🙁 Jag tror du skulle klara av det om du avvarade 1% av tiden du håller till på detta forumet 🥰 ...men det skulle nog bli kaos direkt om du försvann!
Johan Royen Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Räkna är ju onödigt - de lablas ju automatiskt som Subtractor 1, Subtractor 2, osv... Fast... det skulle ändå ta ett tag.
Nexustwins Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Varför inte bara öppna ett device och se hur mycket det tar med tex: Aktivitetshanteraren, Så slipper man öppna onödigt många. 😏
Linus Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Varför inte bara öppna ett device och se hur mycket det tar med tex: Aktivitetshanteraren, Så slipper man öppna onödigt många. För att Aktivitetshanteraren mäter CPU-användning i procent och kan skutta mellan 1-3% utan några musikprogram igång. En enda device i Reason tar så lite CPU, så du kan omöjligen se nån skillnad på en procentmätare. Det är lite som att mäta atomer med en linjal.
Hellpig Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 att mäta atomer med en linjal Nästan som en låttitel om livets meningslöshet... 😄
Martin Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Om jag får gissa: 1. RV-7000 2. RV-7 3. MClass Equalizer 4. MClass Maximizer 5. MClass Compressor 6. MClass Stereo Imager 7. Scream 4 Distortion 8. BV 512 Vocoder 9. Resten Jag vet hur man kan mäta det här annars, leta upp en gammal petium mmx. Redigerat 27 oktober 2006 av chilone
Linus Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Om jag får gissa tror jag inte att RV-7 tar hälften av kraften för en BV-512.
Martin Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Det beror på hur många band man kör. Men du har nog rätt. Redigerat 27 oktober 2006 av chilone
YöApina Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Jag är nästan där faktiskt. Kör med en lead som tar 78% av min dator. Och jag sitter på en 2.4 GHZ 1GB ram 😛
drloop (oregistrerad) Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 (redigerat) Vad sägs om Combinatorn? 😉 Användningen Combinatorn har fått min CPU mätare att börja röra sig. Redigerat 29 oktober 2006 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.