Jump to content
Annons

Måste få ur mig det här


niklas73

Recommended Posts

Lyssnar med glädje på en hel del trancemakare här. Många får också bra kritik och mycket är välgjort. Men... Sitter fortfarande med Instant remedys Warriors (Club remix) i lurarna och bara imponeras så kapitalt över hur kreativ han varit i sitt låtmakeri. Hur han byggt bryggor, hur han blandar ljud och VILKA ljud han använder.

Måhända säger en del att det är förlegat men det är så inovativt och saknar motstycke idag tyvärr i mina ögon. Det är fortfarande bättre än det mesta. Instant Remedy var en kille som gjorde remixer på gamla Commodore 64 låtar (har skrivit om honom då jag var ny här) och gjorde låtarna kring 1998 vilket bar gör det ännu mer imponerande.

Frågor på det? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja..Ska det här verkligen ligga under "demoinspelningar"? 😳

"Demoinspelningar

Lägg upp en länk till din egen demo eller lyssna på andra. Här är forumet du utbyter idéer om musik"

Trodde det passade rätt bra in på ämnet. Tänkte mig faktiskt lite för. Hoppas tråden behandlar ämnet nu bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk igen. Du har nog mycket större chans att få igång en diskussion om du lägger tråden någonstans där den hör hemma, kanske komposition/arrangering är den rätta? Kanske inte. Demoinspelningar är det iallafall inte. Här postar folk sina demoinspelningar, och så utbyter man idéer om den musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...