Jump to content
Annons

Ino Audio Pip


Recommended Posts

Finns det nÄgon snÀll sjÀl i Gbg eller hyfsad nÀrhet som har möjlighet att lÄta mig provlyssna Ino Audio Pip. Pm:a mig i sÄ fall.

----

Har varit runt och lyssnat pÄ en del monitorer och blivit lite besviken pÄ att man verkar fÄ gÄ sÄ högt i pengar för att fÄ ett ljud som Àven Àr lite njutbart. MÄnga har i mitt tycke lÄtit lite lÀtt burkiga, odetaljerade, platta, diffusa, trÄkiga att lyssna i. Hoppas dÀrför att Ino Audio Pip Àr sÄ bra som mÄnga verkar tycka.

Har lyssnat pÄ:

Fostex PM-2

Event TR6, Event TR8

Event SP6, Event SP8

Genelec 8020A - 8050A - speciellt lite instÀngt oburkigt ljud. Kan nÄgot lÄta styggt i dessa.

ADAM P11A

ADAM P33A - underbara.

KRK RP6, KRK RP8

KRK V4 Active MkII - fint detaljerad ljud fast lite lite bas.

Profel Pro Studio PS40

De enda som imponerat Àr dyra ADAM P33A, dyra Genelec 8040A -8050A fast jag Àr inte helförtjust i ljudet samt lilla KRK V4 Active MkII dÀr man dock saknar lite bas och den vÀrmen det medför.

Redigerat av DÄligtGehör
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vaket--- INO piP Àr alldeles förtrÀffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, Ànnu bÀttre Àr pi60...kÀnner tyvÀrr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer nÄgonsin att sÀlja dom sÄ du fÄr nog vÀnda dig till Ingenjörn!

😳

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vaket--- INO piP Àr alldeles förtrÀffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, Ànnu bÀttre Àr pi60...kÀnner tyvÀrr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer nÄgonsin att sÀlja dom sÄ du fÄr nog vÀnda dig till Ingenjörn!

😕

Jag menade inte att fÄ köpa utan att fÄ chans att lyssna och bedöma om jag skall ta den lÄnga vÀgen upp till Stockholm.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

P33A Ă€r verkligen bra. 😕

Lyssna gÀrna ocksÄ pÄ den nya A7 ocksÄ. Mycket trevliga - men det Àr klart, att P33A Àr bÀttre - men ocksÄ mer Àn dubbelt sÄ dyra...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

P33A Ă€r verkligen bra. 😕

Lyssna gÀrna ocksÄ pÄ den nya A7 ocksÄ. Mycket trevliga - men det Àr klart, att P33A Àr bÀttre - men ocksÄ mer Àn dubbelt sÄ dyra...

Skall det.

Fast P11A tyckte jag var rÀtt blek och hade svÄrt att uppfatta den som en slÀkting till P33A. Tyckte inte P11A motiverade sitt pris.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vaket--- INO piP Àr alldeles förtrÀffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, Ànnu bÀttre Àr pi60...kÀnner tyvÀrr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer nÄgonsin att sÀlja dom sÄ du fÄr nog vÀnda dig till Ingenjörn!

😄

Jag menade inte att fÄ köpa utan att fÄ chans att lyssna och bedöma om jag skall ta den lÄnga vÀgen upp till Stockholm.

Jag kan bara sĂ€ga att det ÄR vĂ€rt det alla gĂ„nger, du fĂ„r lita pĂ„ mitt goda och mkt krĂ€sna omdöme hĂ€r, det finns bara en till hĂ€r pĂ„ forumet som vet vad jag vet- nĂ€mligen han som jag första gĂ„ngen fick uppleva INO-ljudet hos...

Men du skall nog inte vÀnta dig nÄgon annan respons pÄ detta forum, vÀnd dig istÀllet till det andra hi-fi forumet (minns inte namnet) googla pÄ INO etc sÄ hittar du till slut, dÀr finns det fler som debatterar dessa och Àger dessa!

😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...