Jump to content
Annons

Ska vi byta rör?


Wernborg

Recommended Posts

Tjena

Sitter med en 13 år gammal klass A stärkare för gitarr, Laney VC30 112 som jag aldrig bytt rör i. Den funkar dock och har aldrig tänkt på att ljudet skulle försämrats under åren. Har snokat runt lite men får olika åsikter överallt.

Hur gör ni med era förstärkare, får dom rulla på eller?

Byter ni rör varje år, oavsett det behövs eller inte?

Frågor, frågor. Dela gärna med er av era rörerfarenheter.

// Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar det så kör på, dock kan du ju ha vant dig vid ett gradvis försämrat ljud under åren, svårt att säga, jag föreslår att du snackar med LH rör eller någon annan firma i Sverige; Folkesson är duktig som fan osv...om man byter rör så måste man ställa om bias etc för att det skall bli optimalt igen och rören får rätt spänning osv...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis haft min inne hos Gollmer och fixat lite diverse. Jag tycker nog också att funkar det så kör på. Rör har ju en tendens att bete sig lite mysko när de börjar bli för slitna. Men som Florian skrev, snacka med nån av rör-fantomerna där ute 😄 Det är ju inte att rekommendera att byta själv om man inte är jävligt medveten om hur man gör..

Redigerat av kartan
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det så kör på, dock kan du ju ha vant dig vid ett gradvis försämrat ljud under åren, svårt att säga, jag föreslår att du snackar med LH rör eller någon annan firma i Sverige; Folkesson är duktig som fan osv...om man byter rör så måste man ställa om bias etc för att det skall bli optimalt igen och rören får rätt spänning osv...

😄

Tack ska ni ha. Jag rockar ett tag till...

Såg Folkessons site och hittade mycket kul läsning där. http://www.tommy-folkesson.nu/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...