Jump to content
Annons

Easy Way Out


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN:Easy Way Out

ARTIST/GRUPP: His Masters Choice

GENRE:Go Jazz men nån slags old time bluesfeeling på sången

LÅTLÄNGD:3 minuter

KOMPOSITÖR:His Master Peo

PRODUCENT:Samme

EV. MEDVERKANDE:His Master/musik Burnin Sven/sång

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 2.4 meg

STATUS: Färdig demo

Så här kommer His Master Peos bidrag till melodifestivalen (eller ska man skriva fuskovalen 😄 )2006

Fram med den lilla fintandade fanersågen inte stora fogsvansen 😄 . Ryggdunkar emottages å det hjärtligaste. Vi pallar allt lite såg också så kör på ni. Vi har gjort så gott vi kan, Peo skrev låten och musiken och en annan ylar med så gott det går.

Göran och Peo

LÅTLÄNK:

Easy_Way_Out.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Ja kanske det men jag vet inte om det är vanligt med det so vi känner som traditionella refränger i sån här musik, kul var det i alla fall. Hade ingen aning om att jag kunde sjunga sånt här lite grann (inte så bra men det får allt duga) så tackar för sångberömet en blir allt lite glader.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vi tackar båda två för att man verkar gilla bidraget, det är Peos låt och musik som sagt jag bara fösöker sjunga så gott det går.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det dags för farbro stygg igen 🙁🙁🙁

Nä det var inte riktigt skoj. Men å andra sidan så var det till slagärfestival så då kanske, men nej tror itte de.

*** Känns väldigt standard utan tillförd egen krumeluraspekt.

** För popsnällt för mig men säkert för jazzigt för m-festival.

* Tror det behövs en sak som folk kan hänga upp det på; typ "Beatles gav oss sin musik yeah yeah yeah" 😄😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta gillar jag. Låter lite som tidig Tom Waits, fast utan rösten. Kanske inte melodifestivalmaterial, vilket jag endast ser som en fördel.

Jazzrocken, eller vad man nu ska kalla den, verkar vara en försvunnen genre idag. Tyvärr. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Thanks, Folks, för alla era tänkvärda synpunkter på ”Taking the Easy Way Out”! Det är alltså jag, som är ansvarig för både text och musik och mix. Det gläder mej, att de flesta tycker att det är en låt, som det är behagligt att lyssna till. Det var ursprungligen det enda jag ville skapa, när jag började med låten: En jazzigt avspänd slagdänga med 40-tals-stuk, men med ett ”modernare” sound i bakgrunden.

Att vi skulle skicka in låten till Melodifestivalen kom vi på först några veckor innan deadline. Jag tycker, att ni alla mycket skarpsinnigt har satt fingret på en svaghet i den här låten, om man ska bedöma dess chanser i Melodifestivalen: Låten har ingen HOOK, ingenting som sticker ut och på fem sekunder griper tag i lyssnaren, någonting som skiljer låten från alla andra låtar!

Det ger anledning till en del funderingar: Som en genuin 40-tals-dänga står sig ”Easy way” rätt väl i konkurrensen, tycker jag. Men det räcker inte. En melodifestivalslåt bedöms och väljs efter helt andra kriterier: Har man bara den rätta hooken, kan resten av låten vara hur dåligt som helst ur musikalisk synvinkel. Har man sen Carola, som sjunger …

Jag tror, jag föredrar att fortsätta skriva låtar, som kanske behöver lite mer tid att sätta sig hos lyssnaren. Men för att undvika eventuella missförstånd: Jag har ingenting emot hookar! Det finns massor med låtar med både en bra melodi och en bra hook!

Tack för att ni har lyssnat!

Peo

PS Ett särskilt tack till Göran för hans sånginsats! Han är outstanding, när det gäller att återge en text på ett inlevelsefullt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste berömma Göran! Sången är ju kanon 😕 Jag förväntade mig inte att du skulle låta så här...

Låten passar kanske inte in i melodifestivalen, men den passar bra tillsammans med några öl till helgen...tack.. :rolleyes:

ps. (Till alla:) Varför får jag bara fram ett "index" när jag vill lyssna på låtar på forumet? :rolleyes: ds

Ha det bra :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar så mycket Moberg och Master Peo (går den bra över på Besonic?) för dom snälla orden om min sånginsats. Jag får ju vänta till sent på nattkröken innan jag kan sjunga och även då så kan jag inte kräma i för fullt pga. respekt för frugans nattsömn. Får nog ta och bygga det där studiorummet ändå 😄 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tja Stajo tack ska du ha en sjunger på så gott det går 😕 . Peo kör bara med gratispluggar och sliter och slipar och fixar för att kräma ur så mycket det går ur dom, tycker att han lyckas jäkla bra att få liv i ljuden. Skulle vara skoj oxå att få höra den med ett riktigt jazzband. Ha det bra och tack igen hör av mig framöver.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
jag får inte länken att funka.... :rolleyes:

Du får ladda ner och ändra filformat från html till mp3 så ska det funka.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...