Jump to content
Annons

Cubase 4 någon?

Recommended Posts

Guest dannepop
Posted

Har någon fått nya Cubase 4 ännu?

Läser man cubase.net så verkar de fått den i USA

redan för en vecka sedan!

Vad händer här hos oss egentligen?

Steinberg har ju redan skickat ut en uppdatering som finns att

ladda ner.

Jag beställde min för tre veckor sedan!

Danne/

Annons
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest dannepop
Posted

Jag har beställt direkt fråm Mi7, då borde jag få min först!! :-)

Danne/

Posted

Någon som har fått något tracking nummer ännu? Min order står inte ens som paid...

Guest dfevolution
Posted

Jag har en cubase 4 och de är bra program 😄 sorry im from finland and that's why I can't speak swedish 🙂

Posted

Nu har jag i alla fall fått en status förändring i webutiken.

Posted
Majken har haft det ett tag  :rolleyes: .

Det kan du ge dig på, jag är ungefär en månad in i programmet vid det här laget. Stort tack till Steinberg och MI7 som gav oss på tidningen möjligheten att snabbt komma ut med ett test av programmet 🙂

/Majken

Posted

Mitt ska komma på fredag säger dem. Leverantörerna skulle ha fått det igår, det är i alla fall vad de sagt till mig. Men man vet ju aldrig 🙂

Blir stora problem om det inte kommer till helgen däremot, har en massa grejjer som måste fixas (sitter utan program nu :rolleyes: )

Posted

En rekomendation från mig är att inte handla direkt av mi7, det går inge fortare samt att du får betala frakten samt att de skickar paketet som företagspaket, jag fick vänta flera dagar innan posten fattat vart de skulle lämna ut det, det var t.o.m på vippen att lämna ut det till fel person, pinsamt.

Själv tycker jag det känns trist att vi har en så dålig leverantör för sverige, de prioriterar inte gamla kunder ett dugg... :/ Enligt tråden ovan är det utlänska kunder som är prio 1, samt det verkar inte bättre än att Steinberg inte heller prioriterar mi7.

Posted
En rekomendation från mig är att inte handla direkt av mi7, det går inge fortare samt att du får betala frakten samt att de skickar paketet som företagspaket, jag fick vänta flera dagar innan posten fattat vart de skulle lämna ut det, det var t.o.m på vippen att lämna ut det till fel person, pinsamt.

Själv tycker jag det känns trist att vi har en så dålig leverantör för sverige, de prioriterar inte gamla kunder ett dugg... :/ Enligt tråden ovan är det utlänska kunder som är prio 1, samt det verkar inte bättre än att Steinberg inte heller prioriterar mi7.

Jo, företagspaket är ett otyg. Brukar ta 2 dagar extra innan faktiskt leverans blir av, om man

inte kan vara hemma och ta imot det. Någon som har fått ett tracking no av mi-7?

Posted

Ja själv så blir det 4sound (gamla estrad) denna gång. När jag köpte sx1 > sx2 upgraderingen av mi7 så vart det något strul, paketat försvann och det tog närmare en vecka innan det kom något.

Jag fick även ringa mi7 och be dem tjata på posten vart de hade gjort av det. Vore det billigare att beställa direkt av den, alt att man fick något extra för att man förboka så kanske det skulle va värt det, men det ligger vell inte i linje med deras serviceanda kan jag tänka. (vad nu den är)

Både steinberg och den svenska leverantören borde ta en titt på hur andra bolag tar hand om sina kunder. Då jag köpte en beg lic av reason så var det inga som hällst problem regga sig och föra över licensen etc, man får samplingsbanker gratis samt de har generös uppgraderings deal. För övligt finns licenserna lagrade på deras server så man alltid kan installera oavsett var man är.

Man kan ju alltid hoppas att Steinberg kammat sig iom den nya registreringsrutinen då man går upp till C4.

Posted

Man får vara glad för det lilla. Nu har jag i alla fall fått fakturan...

Posted

Hallå på dej.

Det är ju tråkigt att du tycker att vi på MI7 är så dåliga, det är ju aldrig kul att höra från sina kunder.

Men du har nog fått saken lite om bakfoten. Alla ordrar som kommer in till oss på MI7 behandlas i den ordning de ankommer med ett undantag och det är just Belgien, Holland och Luxemburg. Eftersom dessa kunder har en leveranstid som är 2-3 dagar längre än våra kunder i t.ex. Sverige så behandlas de först. På så sett får alla kunder som MI7 täcker sina produkter lika snabbt/långsamt.

Posted

Hmm.. okej. Verkar som om musikbörsen inte får in sina på ett tag i alla fall. Först sa de att de skulle få in dem den 10e och nu verkar det dröja till omkring den 20e.

Vore det inte bättre för Steinberg att sätta ett releasedatum för hela världen? Blir så ledsen när alla borta i USA sitter och knåpar i programmet medan man själv bara går o väntar 😄

Posted
När jag köpte sx1 > sx2 upgraderingen av mi7 så vart det något strul, paketat försvann och det tog närmare en vecka innan det kom något. Jag fick även ringa mi7 och be dem tjata på posten vart de hade gjort av det.

Hej igen.

Hur Posten sköter sina leveranser har vi tyvärr inte så mycket kontroll över, det tror jag nog att du förstår.

Vi jobbar dock hela tiden på att göra alla saker bättre och smidigare för alla inblandade parter. Om du har några punkter där du tycker att vi på MI7 kan bli bättre så får du gärna skicka mig ett mail med dessa och så skall jag se till att de hamnar i händerna på rätt person. Min mailadress är fredrik(a)mi7(dot)com.

Både steinberg och den svenska leverantören borde ta en titt på hur andra bolag tar hand om sina kunder. Då jag köpte en beg lic av reason så var det inga som hällst problem regga sig och föra över licensen etc.

Om du hade köpt ett beggat Cubase så hade det inte varit några som helt problem att regga det heller. Det är helt gratis till skillnad från många andra företag. Det är bara att kontakta oss och sedan löses det på ett par minuter.

Guest dannepop
Posted (edited)

Tjoo!

Nu är mitt paket på väg!

Men tracking koden verkar inte funka, hmmm.

Danne/

Edited by dannepop
Posted
Tjoo!

Nu är mitt paket på väg!

Men tracking koden verkar inte funka, hmmm.

Danne/

Det betyder förmodligen bara att den har fått en klisterlapp med ID, men ligger kvar hos MI-7.

Så den kommer tidigast på måndag. 😄

Guest dannepop
Posted (edited)

Nu finns den som Paid! Bra!

Danne/

Edited by dannepop
Posted

Du får väl kolla lite senare om ditt id dyker upp i systemet. Jag betalade mitt med kort och

har fått invoice där det står att det är betalt. Annars brukar det väl vara 30-dagar, du

har inte läst fel på månaden?

Guest dannepop
Posted
  FYI så kommer 4sound - Folkungagatan ha sina ex av C4 i morgon fredag... om inte posten sjabblar...

Va bra då kommer min oxå!!

Danne/

Posted
Hej igen.

Hur Posten sköter sina leveranser har vi tyvärr inte så mycket kontroll över, det tror jag nog att du förstår.

Vi jobbar dock hela tiden på att göra alla saker bättre och smidigare för alla inblandade parter. Om du har några punkter där du tycker att vi på MI7 kan bli bättre så får du gärna skicka mig ett mail med dessa och så skall jag se till att de hamnar i händerna på rätt person. Min mailadress är fredrik(a)mi7(dot)com.

Om du hade köpt ett beggat Cubase så hade det inte varit några som helt problem att regga det heller. Det är helt gratis till skillnad från många andra företag. Det är bara att kontakta oss och sedan löses det på ett par minuter.

Det blir ju nästan lite komiskt då du suddar bort det hintar jag ger till förbättrigsförlsag/hintar om vad andra erbjuder... 😳

Min poäng är att man som kund inte har något för om man handlar direkt av er/är reggad etc, samma pris (dock plus frakt) samt att det är struligare samt tar längre tid (om du inte tror mig så titta på de andra inläggen här då *suck*)

Mig kvittar det iofs för jag har 4sound@folkis på lagomt avståd, men det är ju synd om andra som inte har en välsorterad butik i närheten.

Det enda argument ni gett till att vara medlem som har något värde är att man ev kan höra av sig om man har problem med Cubase. Bra, då har jag en konkret fundering:

Hur kan jag som kund säkerställa att jag inte tappar min licens om dongeln blir stulen/hunden äter upp den/ går sönder etc. Har du några förslag? Dvs vad kan jag göra som kund för att rädda min betalda licens? Kommer Steinberg göra förbättringar på detta?

PS: det kanske finns en poäng med att Proppellerheads valde att köra ett eget race ist för att göra det tillsammans med Steinberg 🙂

Posted
  FYI så kommer 4sound - Folkungagatan ha sina ex av C4 i morgon fredag... om inte posten sjabblar...

Va bra då kommer min oxå!!

Danne/

Aha, då ringer de nog mig med idag! Kung! 😳

Guest dannepop
Posted

Är tracker id samma sak som kolli-id ?

Tänkte om jag skulle gå förbi mitt postkontor idag och

se om paketet hade anlänt!

Danne/

Posted
Är tracker id samma sak som kolli-id ?

Tänkte om jag skulle gå förbi mitt postkontor idag och

se om paketet hade anlänt!

Danne/

Det är det - men du kan ju också knappa in kollinumret på postens hemsida, så ser du var det befinner sig. 🙂

Posted
Min poäng är att man som kund inte har något för om man handlar direkt av er/är reggad etc, samma pris (dock plus frakt) samt att det är struligare samt tar längre tid (om du inte tror mig så titta på de andra inläggen här då *suck*)

Mig kvittar det iofs för jag har 4sound@folkis på lagomt avståd, men det är ju synd om andra som inte har en välsorterad butik i närheten.

Den online butik vi erbjuder på www.mi7.com är inte på något sätt tänkt att konkurera med våra egna återförsäljare. Det är snarare än tjänst som vi erbjuder i kompliment till våra återförsäljare för de kunder som kanske inte har samma tillgång till en fullproppad butik på gångavstånd.

Om man inte har en butik som ligger nära så är kanske alternativet att köpa produkterna från oss eller annan online butik ett mycket bra alternativ även om det medför en fraktkostnad och att det kanske tar ett par dagar att få sina produkter.

Om vi eller andra inte hade erbjudit denna tjäns så hade det varit ännu mer synd om de som inte har en välsorterad butik runt hörnet, eller hur.

Det enda argument ni gett till att vara medlem som har något värde är att man ev kan höra av sig om man har problem med Cubase.

Vi jobbar konstant på att hitta nya för våra kunder som registrerar sig på vår site. Inom en snar framtid kommer en av dessa att bli tillgängliga.

Bra, då har jag en konkret fundering:

Hur kan jag som kund säkerställa att jag inte tappar min licens om dongeln blir stulen/hunden äter upp den/ går sönder etc. Har du några förslag? Dvs vad kan jag göra som kund för att rädda min betalda licens? Kommer Steinberg göra förbättringar på detta?

Riktlinjerna för hur detta fungerar fastställs av Steinberg och finns att läsa här: http://knowledgebase.steinberg.de/96_1.html#314

Det nya registrering systemet som Steinberg satte på banan tidigare i veckan kommer säkert att kunna erbjuda vissa förändringar men det är inget som vi vet något om idag.

PS: Det kanske finns en poäng med att Proppellerheads valde att köra ett eget race ist för att göra det tillsammans med Steinberg 😄

Nej du, nu får du nog lyfta nivån på dina inlägg ett par snäpp! 😆 Propellerheads jobbade med Steinberg som distributör under sina första år. När man sedan var stora nog att "stå på egna ben" så valde man att gör det. Ingen konstigt med detta.