Jump to content
Annons

Skivkontrakt ,någon som har eller är på G ?


ice (oregistrerad)

Recommended Posts

Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå.  🙁

Beror kanske lite på. Jag köper alltid skivor från artister som jag tycker ska ha lite stöd. (Och som jag gillar givetvis.) Tidigare har exempel på detta varit Yvonne och Elegant Machinery. Man vet ju att de artisterna är glada för lite, och det känns bra att kunna hjälpa dem att komma in i studion en gång till.

Testa skicka 200:- direkt till dem så ska du se att de blir glada. De lär ju inte får mer än 1:- för varje skiva du köper av dem iaf.

Sant sant. Men så är det ju en speciell känsla att stå med konvolutet i näven. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Jag har inte haft flyt.

Jag skriver texter som knäcker.

& jag har jobbat jävligt hårt för att få ut skiten, i allt annat än medflyt.

Du ska få se nattis lyckas...just you wait...

Danny Danny... Är det kanske DU som är SPÖKSKRIVAREN?

Hehe nej...

Har hört låten förr, bland det bästa jag har hört i textväg.

Men Profet känner jag.

Tyvärr så kan jag inte ta credit för fler skivor än mitt namn är tryckt på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Danny... Är det kanske DU som är SPÖKSKRIVAREN?

Hehe nej...

Har hört låten förr, bland det bästa jag har hört i textväg.

Men Profet känner jag.

Tyvärr så kan jag inte ta credit för fler skivor än mitt namn är tryckt på...

Den där var ju lite kaxig rent av. 😉 Men vad är det han säger i refrängen egentligen?? 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Spökskrivar-låten!!!

vafan, den acapellan har jag spelat in, wtf????

alltså inte jag som rappar eller skrivit den, utan bara spelat in i vår studio, låter kasst dock, blir lite besviken på vad de gjort med den, men gillar fortfarande låtideen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag å en polare har spelat in lite hårdrock med dator/cubase sen '98. I vintras tänkte vi: "Varför inte ta ca 5 låtar, försöka göra nån slags mastering på skiten å sen kalla det för demo?!"

Vi gjorde det. Med "PSP VintageWarmer" lyckades vi pressa skiten ur materialet så att det blev hyffsat övertygande.

Sen fixade vi en enkel hemsida och la upp låtarna på den, med en ".cjb.net" adress. 2 veckor senare hörde ett mindre bolag av sej efter att fått tips om oss från ett webzine. Efter det var det ju lättare att fixa en bättre deal på annat bolag då vi kunde visa att intresse redan fanns. Vilket bolag det blir är inte riktigt klart än, eftersom vi valde att gå via ett management 😄

(Om nån undrar vad som användes under inspelning: 700mhz PC, SoundBlaster Platinum, 995 kronors kondensatormick + 595 kronors ART preamp, 2 elguror modell lägre mellanklass + Behringer V-AMP, Cubase + några TimeWorks pluggar, WaveLab, en Ensoniq synth från tidigt 90-tal (2-3000 kronor begagnad) och ett gäng tålmodiga grannar då allt blivit inspelat i lägenhet.)

Nu håller vi på att spela in, men jag kommer säkert tbx å skryter när skiveländet är färdig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag å en polare har spelat in lite hårdrock med dator/cubase sen '98. I vintras tänkte vi: "Varför inte ta ca 5 låtar, försöka göra nån slags mastering på skiten å sen kalla det för demo?!"

Vi gjorde det. Med "PSP VintageWarmer" lyckades vi pressa skiten ur materialet så att det blev hyffsat övertygande.

Sen fixade vi en enkel hemsida och la upp låtarna på den, med en ".cjb.net" adress. 2 veckor senare hörde ett mindre bolag av sej efter att fått tips om oss från ett webzine. Efter det var det ju lättare att fixa en bättre deal på annat bolag då vi kunde visa att intresse redan fanns. Vilket bolag det blir är inte riktigt klart än, eftersom vi valde att gå via ett management 🙂

(Om nån undrar vad som användes under inspelning: 700mhz PC, SoundBlaster Platinum, 995 kronors kondensatormick + 595 kronors ART preamp, 2 elguror modell lägre mellanklass + Behringer V-AMP, Cubase + några TimeWorks pluggar, WaveLab, en Ensoniq synth från tidigt 90-tal (2-3000 kronor begagnad) och ett gäng tålmodiga grannar då allt blivit inspelat i lägenhet.)

Nu håller vi på att spela in, men jag kommer säkert tbx å skryter när skiveländet är färdig.

Instämmer med Rockfart!

-uppdatera oss när det händer mer!

-jättekul-go get èm!

(synth också? -blir det indistrie?...Rammstein-stil? ...spännande! -berätta mer!)

mvh/Hwagang

Redigerat av Hwagang
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Spökskrivar-låten!!!

vafan, den acapellan har jag spelat in, wtf????

alltså inte jag som rappar eller skrivit den, utan bara spelat in i vår studio, låter kasst dock, blir lite besviken på vad de gjort med den, men gillar fortfarande låtideen =)

Respekt.

Var är den inspelad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Spökskrivar-låten!!!

vafan, den acapellan har jag spelat in, wtf????

alltså inte jag som rappar eller skrivit den, utan bara spelat in i vår studio, låter kasst dock, blir lite besviken på vad de gjort med den, men gillar fortfarande låtideen =)

Haha slappt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bränt en Hammagrella Grejtest Hits och sålt till Rockfart för 50 spänn (=platta+porto+2 spänn i gage) så jag är helt klart på väg upp i smöret. Nu handlar det bara om att öka volymerna! 🙂

"Spökskrivarn" var grym, påminner om han Maximilian som brukar härja här ibland och som gjorde den ännu grymmare "Ghettoslang" för ett tag sen. Ere kanske han tillochmed?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)
Jag har bränt en Hammagrella Grejtest Hits och sålt till Rockfart för 50 spänn (=platta+porto+2 spänn i gage) så jag är helt klart på väg upp i smöret. Nu handlar det bara om att öka volymerna! 😉

Jag är på samma nivå som dig där Hammagrella. Men det var Viktor som köpte plattan. 😉

Kul att vi har några som pytsar ut lite på marknaden här iaf. Skulle nog mycket väl kunna tänka mig att spökskriva, men inte jägarn är det ngn som skulle vilja se en annan på en scen ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Freddie borde posta en länk till sina låtar i demo-låt-forumet. Även om dom numera är knutna till ett management så ligger ju demo-låtarna kvar på sidan, och dom har ju, tills för inte så länge sen då, varit ett av världens bästa osignade band. Meat Loaf möter Gamma Ray, med enstaka kortare inslag av Magnus Uggla tänkte jag när jag hörde det först (Uggla-inslagen är faktiskt rätt marginella, men dom finns där!!).

Mitt eget band är förresten signat, det var väl det tråden gick ut på... På ett litet bolag, så det har ju inte varit någon större förändring av vardagslivet. Även om allt inte funkar exemplariskt, så verkar dom i a f vara duktiga på att skicka ut promo-skivor, så det dimper ner rätt mycket recensioner, dom är ju alltid (nåja...) kul att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...