sublunar (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 LÅTNAMN: Stranger ARTIST/GRUPP: Halftone GENRE: Mörk electronica LÅTLÄNGD: 5:01 KOMPOSITÖR: Stefan Jönsson & Olof Lönnroth PRODUCENT: Stefan Jönsson & Olof Lönnroth EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 11.4 MB STATUS: Färdig låt En ny svensk electronicaduo bestående av mig själv (Stefan Jönsson) och Olof Lönnroth. Vi ger bort vår första låt gratis via nätet. Det finns även tre remixer inom genrerna progressive house, drum'n'bass och ambient att hämta hem från vår webbsajt: http://www.halftone.info Alla fyra spår finns dessutom på en s.k. "pro duplicated" CD-R med tryck och skyddslackering och allt, i en upplaga begränsad till 50 ex. Går att beställa via sajten om man så önskar, annars är vi glada bara folk laddar ner och lyssnar gratis 😉 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Mirror 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Mirror 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag (Då våra webhotell inte blir glada om alla tankar från samma källa så välj gärna en av länkarna ovan slumpmässigt. Tack och bock!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Den där nedpitchade trumloopen ihop med syntmattorna fick mig att tänka på Depeche Mode cirka 1984. Kul. Tycker mix och ljudbild är betydligt bättre än själva låten. Kompositionen är minst sagt träig och jag hör att ni kan bättre. Testa skriva låten först, innan ni drar igång era fina maskiner, gärna på något annat instrument... blockflöjt duger. 😎 Nu är det uppenbart att sången slängts in ovanpå ett (nästan?) färdigt ljudsjok och resultatet är... tråkigt. Bra här är instrumentering och mix - både dynamiskt och intressant samt väl utfört. Det hörs att ni kan era grejer. Förslag: Jobba med en ny låtskrivare! Ni har bra produktionsidéer och helt ok sång, bara låten fattas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cliff Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Låter grymt bra, gillar verkligen produktionen, snyggt som tusan. Men jag måste säga att jag ochså tycker det saknas en låt, det lyfter aldrig riktigt för mig. Men som sagt riktigt bra producerat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Du vet ju redan vad jag tycker sub, men hej hej ändå :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dividend Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Bra öh "hantverk", mörkt är det också, vilket väl är tanken 😆 Gillar den, speciellt sångarens röst som passar perfekt till musiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sublunar (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Konstruktiva kommentarer, det tackar vi för mycket! 🥰 Men jag vet inte riktigt om jag förstår rätt angående att "låten" fattas... menar ni melodimässigt, strukturmässigt, textmässigt, eller bara att "rätt känsla" inte infinner sig? Själv får jag nästan gåshud vid andra refrängen, men så är man kanske lite för egenkär också.. 😄 Kan tillägga (inte som försvar, utan som kuriosa) att jag själv enbart har sysslat med klubbmusik och ambient tidigare och att detta är mitt första försök till att göra nånting lite "poppigare". Olof (som sjunger) har sysslat med lite poppigare grejer, men vi får nog båda räknas som mer eller mindre nybörjare inom detta området. Tack för kommentarerna i alla fall, vi ska tänka på detta till nästa låt vi gör. ps. Hej hej Arete 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P-O Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Jag gillar det riktigt go mörk stämmning i låten! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.