Jump to content
Annons

Halftone - Stranger

sublunar (oregistrerad)

Recommended Posts

sublunar (oregistrerad)

LÅTNAMN: Stranger

ARTIST/GRUPP: Halftone

GENRE: Mörk electronica

LÅTLÄNGD: 5:01

KOMPOSITÖR: Stefan Jönsson & Olof Lönnroth

PRODUCENT: Stefan Jönsson & Olof Lönnroth

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 11.4 MB

STATUS: Färdig låt

En ny svensk electronicaduo bestående av mig själv (Stefan Jönsson) och Olof Lönnroth. Vi ger bort vår första låt gratis via nätet. Det finns även tre remixer inom genrerna progressive house, drum'n'bass och ambient att hämta hem från vår webbsajt: http://www.halftone.info

Alla fyra spår finns dessutom på en s.k. "pro duplicated" CD-R med tryck och skyddslackering och allt, i en upplaga begränsad till 50 ex. Går att beställa via sajten om man så önskar, annars är vi glada bara folk laddar ner och lyssnar gratis 😉

LÅTLÄNK:

Mirror 1:

Mirror 2:

(Då våra webhotell inte blir glada om alla tankar från samma källa så välj gärna en av länkarna ovan slumpmässigt. Tack och bock!)

Dela på andra sajter

Annons

Den där nedpitchade trumloopen ihop med syntmattorna fick mig att tänka på Depeche Mode cirka 1984. Kul.

Tycker mix och ljudbild är betydligt bättre än själva låten. Kompositionen är minst sagt träig och jag hör att ni kan bättre.

Testa skriva låten först, innan ni drar igång era fina maskiner, gärna på något annat instrument... blockflöjt duger. 😎 Nu är det uppenbart att sången slängts in ovanpå ett (nästan?) färdigt ljudsjok och resultatet är... tråkigt.

Bra här är instrumentering och mix - både dynamiskt och intressant samt väl utfört. Det hörs att ni kan era grejer.

Förslag: Jobba med en ny låtskrivare! Ni har bra produktionsidéer och helt ok sång, bara låten fattas.

Dela på andra sajter

Låter grymt bra, gillar verkligen produktionen, snyggt som tusan. Men jag måste säga att jag ochså tycker det saknas en låt, det lyfter aldrig riktigt för mig. Men som sagt riktigt bra producerat.

Dela på andra sajter

sublunar (oregistrerad)

Konstruktiva kommentarer, det tackar vi för mycket! 🥰 Men jag vet inte riktigt om jag förstår rätt angående att "låten" fattas... menar ni melodimässigt, strukturmässigt, textmässigt, eller bara att "rätt känsla" inte infinner sig? Själv får jag nästan gåshud vid andra refrängen, men så är man kanske lite för egenkär också.. 😄

Kan tillägga (inte som försvar, utan som kuriosa) att jag själv enbart har sysslat med klubbmusik och ambient tidigare och att detta är mitt första försök till att göra nånting lite "poppigare". Olof (som sjunger) har sysslat med lite poppigare grejer, men vi får nog båda räknas som mer eller mindre nybörjare inom detta området.

Tack för kommentarerna i alla fall, vi ska tänka på detta till nästa låt vi gör.

ps. Hej hej Arete 🥰

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.