Jump to content
Annons

Var kan man köpa Behringer DDX3216?


herwhisper

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...

eller köp en beg.jag gorde det i förgår,hadde tur för mitt ex hadde redan 2st adat moduler instalerat 2x16 lightpipe ger 32 kanaler sjukt myke mer än vad jag behöver men men jag kan nog stå ut me det.

jag gav 5.500:-för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser lite skumt ut - för på Behringers hemsida är den bortplockad ur den svenska prislistan - och på sidan med mixern, kan man bara få upp priser för Australien, Kina och Japan...

Det verkar alltså som om den är en utdöende modell. Synd - för det är en av deras absolut bästa produkter hittills. Kanske är det så, att de har tänkt släppa en ny modell av den...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser lite skumt ut - för på Behringers hemsida är den bortplockad ur den svenska prislistan - och på sidan med mixern, kan man bara få upp priser för Australien, Kina och Japan...

Det verkar alltså som om den är en utdöende modell. Synd - för det är en av deras absolut bästa produkter hittills. Kanske är det så, att de har tänkt släppa en ny modell av den...?

Eller att de blivit stämda igen, då i EU och USA. Behringer och Phonic råkar väl ut för det med jämna mellanrum, när deras produkter lite väl mycket börjar likna exempelvis mackies och yamahas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar lite medan vi ändå är inne på produkten.

Är den bra? Har aldrig fått tillfälle att prova den.

Som sagt: en av Behringers absolut bästa produkter hittills. 🙂

Jag hade min i några år och var mycket nöjd. Nu har jag i och för sig alltid spelat in genom externa preamps/omvandlare, så ingångssidan har jag inte använt något nämnvärt - men mixern i sig är både lättmanövrerad och riktigt bra, med både eq och effekter som är klart godkända. Det enda man kan säga att den saknar, är möjlighet att lägga effekter på bussarna - och att det är max 48kHz som gäller...

Jag gjorde av med min eftersom jag till slut bara använde den för monitormix vid inspelning. Själva mixningen gjorde jag helt i datorn - och då kändes det lite overkill att ha en mixer som stod och tog plats... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det ser lite skumt ut - för på Behringers hemsida är den bortplockad ur den svenska prislistan - och på sidan med mixern, kan man bara få upp priser för Australien, Kina och Japan...

Det verkar alltså som om den är en utdöende modell. Synd - för det är en av deras absolut bästa produkter hittills. Kanske är det så, att de har tänkt släppa en ny modell av den...?

Eller att de blivit stämda igen, då i EU och USA. Behringer och Phonic råkar väl ut för det med jämna mellanrum, när deras produkter lite väl mycket börjar likna exempelvis mackies och yamahas.

Kanske inte så konstigt att deras mixers liknar Mackies och Yamahas när de ofta tillverkas i samma fabriker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar lite medan vi ändå är inne på produkten.

Är den bra? Har aldrig fått tillfälle att prova den.

Som sagt: en av Behringers absolut bästa produkter hittills. 😄

Jag hade min i några år och var mycket nöjd. Nu har jag i och för sig alltid spelat in genom externa preamps/omvandlare, så ingångssidan har jag inte använt något nämnvärt - men mixern i sig är både lättmanövrerad och riktigt bra, med både eq och effekter som är klart godkända. Det enda man kan säga att den saknar, är möjlighet att lägga effekter på bussarna - och att det är max 48kHz som gäller...

Jag gjorde av med min eftersom jag till slut bara använde den för monitormix vid inspelning. Själva mixningen gjorde jag helt i datorn - och då kändes det lite overkill att ha en mixer som stod och tog plats... 😆

Ser man på. Inte för att jag är inne på att köpa en men jag har aldrig hört något uttalande om den. Tack, Claes!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
MB är väl generalagent för Behringer i Sverige numera.. så de lär ju ha koll på vad som finns och inte tänker man. ☺️

Nej - de är inte generalagent, utan alla handlare som blir godkända av Behringer, köper direkt från dem. Andra får köpa via en subdistributör.

DDX3216 försvann för typ 2 år sedan. De har lite problem med hög temperatur, eftersom den lilla fjantiga fläkten är rena skämtet - så man kan behöva löda om i nätdelen med ett par års mellanrum, men annars är det inga generella problem med dem, såvitt jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...