jogu Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Hej, Bör jag spela in min elgitarr i mono eller stereo? Fördelar? Nackdelar? Jag har en Pod xt och anvÀnder Cubase. /Jocke
lavrell Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Hej, Bör jag spela in min elgitarr i mono eller stereo? Fördelar? Nackdelar? Jag har en Pod xt och anvÀnder Cubase. /Jocke Stereo om du anvÀnder stereoefekter som panorering eller chorus tex. Spelar du bara in en clean signal eller distad utan stereoeffekter i Poden sÄ finns det ingen anledning att spela in i stereo eftersom det bara tar upp extra utrymme pÄ hÄrddisken.
musik (oregistrerad) Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 STEREO! SÄ mycket du orkar. Det blir högre volym sÄklart.
Groovethon (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Skulle vilja lĂ€gga in en kommentar hĂ€r. Om du Ă€ger en gitarr med stereoutgĂ„ng sĂ„ du kan dra in stallmicken i en förstĂ€rkare och halsmicken i en annan sĂ„ kan det bli jĂ€kligt kul. SjĂ€lv har jag en Rickenbacker med "Rickosound" utgĂ„ng, dĂ€r man kan fĂ„ riktigt roliga effekter. Annars sĂ„ hĂ„ller jag med lavrell. đł /m
johanna_dev Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 STEREO! đ đźÂ đ đ đ đłÂ đ Det blir högre volym sĂ„klart. fgsdf
MrPhil (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 STEREO! đ đźÂ đ±Â đłÂ đ  đ„°Â đ Det blir högre volym sĂ„klart. fgsdf Problem med tangentbordet? đ Lavrell har rĂ€tt.
Zyan Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 STEREO! đ đźÂ đ±Â đłÂ đ  đ đ Det blir högre volym sĂ„klart. fgsdf Problem med tangentbordet? đ Lavrell har rĂ€tt. Hon hade lagt nĂ„gra sĂ„dana inlĂ€gg i en annan trĂ„d med đ PĂ„ tal om mono eller stereo, sĂ„ vill jag tillĂ€gga att man Ă€ven bör dubba. Mer lekmöjligheter vid panorering.
Piccazzo Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 (redigerat)  STEREO! SÄ mycket du orkar. Det blir högre volym sÄklart. I och med att dom flesta gitarrer liksom dom flesta andra mikrofoner Àr i MONO sÄ finns det ingen anledning att spela in i stereo.Varken gitarr , bas eller sÄng 1. Det blir INTE högre 2. Tar onödigt utrymme 3. Kan bli fel i panoreringen i efterhand. SÄ spela in i Mono och skicka sedan gitarrerna till en stereobus. För att fÄ den " Stora " Stereosoundet sÄ dubbar du och panorerar efter smak och behov. Redigerat 8 november 2006 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.