Jump to content
Annons

Mac: Pro Tools free+oms+m-audio Keystation


Andy_L

Recommended Posts

Hej! Jag är ganska ny på PT och har trots att jag gått utbildning för Anders Glantz på digidesign inte kunnat luska ut hur jag ska få min keystation att bli midiinterface vilket man enligt manualen kan. Problemet tror jag ligger i Open Music System (H-vetet självt (tog en halvdag bara att få igång min keystation) är att när jagh vill använda min fina gamla hederliga ESI32a som multitimbral ljudmodul så vill han bara adressera en midikanal trots att jag i live i os x kan adressera alla 16 . Live borde inte få göra sånt som PT kan

/Andreas

Redigerat av Andy_L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har ett Keystation 49e, och för att få den att fungera som ett midi-interface så måste man trycka på advanced funtions-knappen och sedan på D#2. Står i manualen.

Nej absoult inte Chris, det går inte! utan jag har os 9 inlagt för pt och rebirths skull...

Jo tack jag vet men nu handlar det om att OMS inte verkar veta att den har midi ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

har du OS 9 under Classic eller bootar du i 9?

har du OMS 2.3.8 (som är den senaste)?

Här en OMS guide från Digieseign, kanske den kan hjälpa. Det är så länge sedan jag ställde in mitt OMS, på min äldre G4:a som har ProTools 5.x.x under OS 9, att jag har i rena överlevandet glömt hur man ställer in det.

😆

En sak kom jag ih[g, att det var l'ttare att skapa en ny studio setup, i st'llet f;r att b;ka med en befintlig.

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...