Jump to content
Annons

Problem med Sonar 4 Producer ed.

Recommended Posts

Peter Hallin (oregistrerad)
Postat

Jag har på sistone fått stora problem med att mixa ner. Alltså Export audio -> entire mix.

En av följande händelser sker mer ofta än att det går bra:

- Datorn hänger sig totalt halvvägs genom processen. Kan inte ens röra pekaren.

- Sonar hänger sig på väg genom processen med ett felmeddelande "... har utfört fel och du måste starta om programmet osv...". Men man måste starta om datorn för att få liv i Sonar igen.

- Programmet stänger ner sig själv utan varning och inget händer. Omstart av programmet som påföljd.

Väldigt frustrerande då nermix ofta görs när man har bråttom. Den har gjort såhär mer ofta på sistone, men kan inte komma på någon anledning.

Hilfe... 😉

Annons
Postat

Tjo...

Jag har inget bra svar mer än "de gamla vanliga"; defragmentera, städa, eventuellt ominstallera osv...

Möjligen; har du nån ny plugg? Blir det skillnad om du bouncar i realtid?

Ibland, men det händer sällan numera, när jag har nåt idiotstrul som "bara är konstigt", så deletar jag filen aud.ini. Det kan hjälpa. Den återskapas av sig själv (men du kan behöva fixa till lite med sökvägar osv). Om "delete file" ger dig kalla kårar så kan man ju alltid backa upp filen, manuellt.

Jag hoppade över v. 4, men hoppet mellan Sonar3 och Sonar5.2 har gjort mycket för stabiliteten upplever jag. Sonar6 uttalar jag mig inte om än.

tjing

Bengan

Postat

Kan det var något antivirusprogram eller något annat "osynligt" men aktivt program som spökar?

Peter Hallin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack för hjälpen. Det kan vara vad som helst egentligen. Men visst har jag antivirus på oftast (man glömmer att stänga ner den).

Däremot börjar jag misstänka amplitube. Jag hade en grovmix jag ville mixa ner så där fanns inga tunga konvolverande reverb eller grejer, men den gjorde allt ovanstående typ fem ggr. Hade bara på fyra uppsättningar Amplitube. När jag provade att frysa dem spåren först så gick det bra.. 😄

Redigerat av Peter Hallin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.