Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

RNC (Really Nice Compressor) är det enda jag kan komma på ens i närheten av det priset, eller förresten en begagnad TC TripleC -den är bra,

för pengarna smått fantastisk och kostar exakt 1000-1500 kr begagnad. 1000 kr billigt pris, 1500 kr dyrt pris (för monovarianten).

Redigerat av Hans
Postat

men nått bra program med inbyggd kompressor då? jag menar, att använda sig av mic-preamp utanför och sedan fixa med kompressor i datorn....det går väl att få till det snyggt då å? 😉

Postat

jajemen, det finns en hel del bra plug-in kompressorer, som du får köpa separat (ingår inte i tex Cubase sx) har glömt allting just nu men det finns säkert någon här som kan komma med 5-6 st. bra förslag i din prisklass (håller på att måla med oljefärg och minns ingenting just nu 😉 ) sonalksis är en i alla fall... 😆

Postat

Ingår ingen kompressor i Cubase SX? I min gamla SE-version finns då iaf pluggen "dynamics" som funkar alldeles utmärkt till det mesta. Inte särskilt resurskrävande heller.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

"Dynamics" fungerar, jo. Men för sång finns väldans mycket bättre alternativ, också gratis. Sökord som Voxengo fungerar bra på både forumet och kvraudio!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.