Jump to content
Annons

Cubase och billiga ljudkort

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag Àr helt fascinderad över att folk köper Cubase SX men anvÀnder ljudkort som suger.

FrÄgor om latency i Creative kort Àr intressant.

Hur kan man lÀgga 8 000:- pÄ en mjukvara och ha rena skiten till ljudkort?

Är musikaffĂ€rerna helt vrickade?

Att köra Cubase SE och ha Creative, det förstÄr jag men SX???

Är allt tokigt nu för tiden?

Annons
Postat

Är du sĂ€ker pĂ„ att folk verkligen köper Cubase SX dĂ„? 😉

Postat
Jag Àr helt fascinderad över att folk köper Cubase SX men anvÀnder ljudkort som suger.

FrÄgor om latency i Creative kort Àr intressant.

Hur kan man lÀgga 8 000:- pÄ en mjukvara och ha rena skiten till ljudkort?

Är musikaffĂ€rerna helt vrickade?

Att köra Cubase SE och ha Creative, det förstÄr jag men SX???

Är allt tokigt nu för tiden?

Hehe, jadu! Det finns nog inte mÄnga som kör lagliga licenser och betalar för dom.

Jag vet band som har spelat in fulla produktioner pyntat ncb och slÀppt det sen pÄ cd. Och mÄnga gnÀller över sen att dom hittar sina lÄtar pÄ fildelningsprogrammen. Moralen Àr fin!

DÄ mÄnga inte har kulor men ÀndÄ vill hÄlla pÄ, sÄ köper dom ett skitkort och kör pÄ nÄt crackat. Det mesta som slÀpps hÀr Àr ÀndÄ skit och ÀndÄ aldrig blir nÄt av det. MEN folk har kul och gillar att hÄlla pÄ med musik och det Àr vÀl skÀl nog?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Det mesta som slÀpps hÀr Àr ÀndÄ skit och ÀndÄ aldrig blir nÄt av det. MEN folk har kul och gillar att hÄlla pÄ med musik och det Àr vÀl skÀl nog?

haha det dĂ€r var friskt och skönt sagt 😄

Det gjordes en gallup om hur mÄnga som anvÀnder crackat. BÀsta undersökningen pÄ forumet.

hÀr

Redigerat av maxmaxmax
Postat

FÄnig frÄga... du vet mkt vÀl svaret. Nybörjare crackar/piratkopierar, och det med all rÀtt om du frÄgar mej.

Faktum (?) Àr ju att tillverkarna tjÀnar pÄ piratkopiering, Ät minstone de stora tillverkarna som Steinberg och Apple. Ta mej som exempel; jag har anvÀnt ett crackat Logic Express ett bra tag. Jag har lÀrt mej programmet ordentligt, och nÀr jag tagit mej ur "amatörnivÄn" sÄ börjar jag kÀnna mej sugen pÄ Pro-versionen. Pro-versionen har dock sÄ bra kopieringsskydd att det inte finns nÄn fungerande crack. Vad göra? Jo, pröjsa.

Vips, sÄ har Apple tjÀnat fem tusen spÀnn pÄ att jag frÄn början crackade Logic Express istÀllet för att anvÀnda nÄgot gratisalternativ.

Postat (redigerat)

SjÀlv köpte jag (efter att ha anvÀnt crackat, sÄklart!) Cubase VST 5.0 beggat för ca 1500:-. Uppgraderade till SX2 (hoppade över SX1) för ca 2000:-. Uppgraderar nu till SX4 (hoppade över SX3) för ca 2200:-.

Cubase har alltsÄ Ànnu inte kostat mej lika mycket som ett nyköp av SX3 el. 4 skulle ha kostat...

Men jag körde alltsÄ crackat först! Utan detta skulle jag aldrig köpt!

Jag har Àven testat ALLA VSTi (typ Groove Agent, Halion, Gigastudio, Nuendo, Virtual Guitarist, Virtual Basist, Stenberg Grand m.fl.) och pluggar, Àven dessa crackade! Men avinstallerat efter att jag kÀnt att de inte passade mej!

Förutom Cubase kör jag nu BETALADE original utav WaveLab, Atmosphere, EZDrummer och Vsampler.

Jag kommer fortsÀttningsvis Àven betala för de betalpluggar jag vill anvÀnda (vÀldigt fÄ, för det mesta finns ju redan i Cubase, eller som gratisplugg) och varför gör jag det dÄ?

Joo, jag har samvete (ett litet ett)! Jag har ju anvÀnt dessa proggs i en del Är, och nu har jag rÄd (nÄja...) och vill betala!

Hade detta hÀnt utan crack? Skulle inte tro det!

Bill Gates fĂ„r dock vĂ€nta till sist med att fĂ„ betalt... 🙁

Kontentan av det hela Àr att jag tycker det Àr konstigt att satsa pÄ ett billigt ljudkort, typ Audigy (jodÄ, jag har gjort det sjÀlv!) nÀr man inte behöver betala för progget!

LÀgg slantarna pÄ ett BRA ljudkort, och betala progget nÀr ni har rÄd (för det kommer ni att ha sÄ smÄningom!)!

Redigerat av Lennie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.