Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Yes, har alltid undrat hur man får en sådan att funka i Cubase :S Fattar ingenting :S Hur gör man? 😄 Någon som orkar förklara ? =) Hehe..

Peace out!

Annons
Guest maxmaxmax
Posted (edited)

javvist orkar jag. 😄

Lägg till en audiokanal och lägg till vocodern som effekt.

Lägg till en midikanal, se till att din midiplanka är vald som input på ingången. På output på midikanalen väljer du att den ska gå till vocodern.

På audiokanalens input, välj din mikrofoningång och tryck på monitor. Tryck ner tangenterna och sjung.

EDIT: maxmaxmax drar snabbare än sin egen skugga

Edited by maxmaxmax
Posted
Yes, har alltid undrat hur man får en sådan att funka i Cubase :S Fattar ingenting :S Hur gör man? 😄 Någon som orkar förklara ? =) Hehe..

Peace out!

Hmm...använder inte vocoder så ofta!

Lägg vocodern som inserteffekt på det Du vill vocoda, skapa sen ett nytt midispår och koppla vocodern till de nya midispåret...och spela 😄

Borde nog funka bra!

Hoppas att mitt svar hjälpte något!

Peace Out!

Posted

Okej tack för svaren 😄 Men ni, jag kör icke med hårdvara 😄 hehe! skillnad då eller?

Peace out!

Guest maxmaxmax
Posted (edited)
Okej tack för svaren 😄 Men ni, jag kör icke med hårdvara 😄 hehe! skillnad då eller?

Peace out!

Nej, det är ingen skillnad. Lägg effekten på kanalen med din sempel eller vad du vill vocoda, trummor, gitarr eller vad som. Och kör på. Hänger du med?

Edited by maxmaxmax
Posted

Jaaa, fattar 😄 Tack så mycker för svaret 😄 Hehe, var jävligt wasted nyss, duschade precis, så mår lite bättre nu 😄 Haha! Yeye, tack ännu en gång! 😄

Hadet bra!

Peace out!

Guest Danny Cort
Posted
Lägg effekten på kanalen med din sempel

Sempel.

Bra Max.