Jump to content
Annons

Perrra - Du Och Jag


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Du Och Jag

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Dansbandspop

LÅTLÄNGD: 3:15

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 7.82mb

STATUS: Färdig

När ni har slut på inspiration tycker jag ni ska ge er på att göra dansbandslåtar.

Det är enda sättet för mig att få ny inspiration till min 'normala' musikstil .

1) Det är skoj

2) Det ger nytt liv 😳

3) Man hittar sjukt bra ackordsföljder!

Dvs... nu hade jag slut på inspiration så nu blev "Du Och Jag" till 😆

LÅTLÄNK: Perrra - Du Och Jag

MIDIFIL: Perrra - Du Och Jag - MIDIFIL

(Kanske ett bevis på att det knappt ens behövs velocity ändringar i en dansbandslåt för att få det låta)

OBS. klaga inte.. jag vet att jag jobbar utan färger och allmänt fult ;D

😄

-

När vinden blåste kallt.

Det va just då vi hitta allt.

Du o ja.

Vi lovade samma sak wowowo

O vi träffades ett tag

i denna stugan utan tak.

men just nu .

så vill jag söka igen, efter dig.

Du o ja

Va var som gjorda varann

Men den daan... Du bara lämna allt o gick

Jag o du , det skulle inte bli så här.

vad gick fel, mellan oss.

Jag kommer aldrig nånsin få svar

Men dagarna dom går.

Och jag ensam kvar här står.

Men jag vet.

att ingen av oss vill leva, som vi gör.

Jag har försökt att vara trygg.

Men du vänder mig din rygg.

Snälla du .

Va har jag gjort dig för fel

denna gång

-

Mvh

/Marcus

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan perra. Det är som min mamma brukade säga när jag vindade med ögonen som liten -Gör inte sådär du kan bli sån! 😳

Gillar man det här så låter det otroligt bra. Synd att jag inte gillar det 😆

edit: nödrimmen är också obetalbara

jag har försökt att vara trygg,

men du vänder mig din rygg

det är bara för mycke 😄

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju ganska seriöst...

jag tror att du ska satsa på detta Perra, det verkar vara din grej 😉

hajja vad brudar du ska få och vad mycket spelningar.... DO it!

Ring Bert NU!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enda sättet för mig att få ny inspiration till min 'normala' musikstil .
...jag tror snarare att du diggar dansband 😉

Ja.. klart jag gillar dansband.. annars skulle jag aldrig göra det .

Det är ju king fan 😛

Gött att du står för det...trött på alla "ja sägare" som vill tycka som alla andra...

😄

Keep on dancing 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena perrRa!!

visst tusan låter det dansband över detta, precis som det brukar låta, in genom ena örat och så ut genom det andra på studs.

är nyfiken på hur du arbetar egentligen då du verkar jobba snabbt men ändå kunna få det låta precis som vilken låt som helst i just den genre som du valt att arbeta i.

en annan fråga:

har jag uppfattat det rätt nu men när du ger ut musik som Perra ska du vara mer seriös än när du är Asshunter då du kör mer parodi, har inte greppat det där riktigt.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena perrRa!!

visst tusan låter det dansband över detta, precis som det brukar låta, in genom ena örat och så ut genom det andra på studs.

är nyfiken på hur du arbetar egentligen då du verkar jobba snabbt men ändå kunna få det låta precis som vilken låt som helst i just den genre som du valt att arbeta i.

en annan fråga:

har jag uppfattat det rätt nu men när du ger ut musik som Perra ska du vara mer seriös än när du är Asshunter då du kör mer parodi, har inte greppat det där riktigt.

MVH Anders

Tjenare o tack!

Hur jag arbetar? Jag arbetar nog rättså fort tror jag och jag får aldrig slut på ideer . Det är nog det som är grejen.. mina ideer och låtförslag är ständiga typ, no end.

jag gjorde ju 10 dansbandslåtar på 7 dagar rättså nyligen så det får väl klassas som rätt snabbt. Jag jobbar i Cubase SX 2.2.x med mestadels pluggar.. har även klaviatur, controllerbord, mixerbord osv . men softsyntharna är ju major här.

nåt mer du vill veta så kontakta mig på perrra@linux.se (msn/mail).

Sen det där med Asshunter projektet.

Det va ju en ren plojgrej för att jag tyckte hans låt sög innan den släpptes .

Den kom ju ett bra tag innan den kom på skiva om man säger så, och att jag gjorde parodin före skivsläppet va ett faktum =)

nämen jag har snackat med honom osv nu i efterhand och även han tycker jag ska ge ut mer asshunterlåtar för det ger honom någon slags bakvänd pr som han beskrev det.

MEN.. Asshunter är riktigt oseriöst =) Perrra är också oseriös, fast inte alltid heh

mvh

Marcus

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vidare bra låt, med tanke på att killen bakom detta tror att han är en megakändis som skryter om antal träffar på sin sida och som tom släppt en egen informationsvideo för att hans fans ska få reda på vem han är.. 😄

Hade kompositören varit lite mer ödmjuk så hade låten blivit liiite bättre, men det är fan knappt alltså...

Detta påminner lite om hon med rosa hår och tandställning som sjöng "Ring Ring" i idol, och blev totalsågad men vägrade köpa det. Hon att hon hade fått sin hämnd mot juryn, då hennes video på TV4.se utsetts till det populäraste klippet. Hon fattade inte riktigt att alla som tittade på hennes klipp om&om igen inte gjorde det för att de tyckte att hon var bra på sjunga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vidare bra låt, med tanke på att killen bakom detta tror att han är en megakändis  som skryter om antal träffar på sin sida och som tom släppt en egen informationsvideo för att hans fans ska få reda på vem han är..  😄

Hade kompositören varit lite mer ödmjuk så hade låten blivit liiite bättre, men det är fan knappt alltså...

Detta påminner lite om hon med rosa hår och tandställning som sjöng "Ring Ring"  i idol, och blev totalsågad men vägrade köpa det. Hon att hon hade fått sin hämnd mot juryn, då hennes video på TV4.se utsetts till det populäraste klippet. Hon fattade inte riktigt att alla som tittade på hennes klipp om&om igen inte gjorde det för att de tyckte att hon var bra på sjunga...

Tackar tackar 😄

Alla tycker olika..

Men att du klagar på min komposition osv förstår jag inte riktigt

Tycker du först o främst ska ta riktiga hörlurar och lyssna på dina egna verk först innan du klagar på andra 😄

Att speciellt basgångarna som va falska här o där och att din sångröst är falsk lite här o där..

Men du får gärna tycka illa om mig, men att du jämför mig med idioten i idol är ju bara omoget... tänk över dina egna verk och kom tillbaka när du lyssnat igenom dina 😛

Jag är rätt fullt medveten om att min sångröst inte är 100, och att jag sjunger falskt... men jag låter det få vara så istället för att tro att jag är 100% på att sjunga och göra 100 omtagningar på rösten.. jag orkar helt enkelt inte ..

så här låter jag och då får det va så

mvh

Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Tycker du först o främst ska ta riktiga hörlurar och lyssna på dina egna verk först innan du klagar på andra 😄

Att speciellt basgångarna som va falska här o där och att din sångröst är falsk lite här o där..

Men du får gärna tycka illa om mig, men att du jämför mig med idioten i idol är ju bara omoget... tänk över dina egna verk och kom tillbaka när du lyssnat igenom dina 😄

Så du kan ge feedback på andras låtar? Fast bara i din egen tråd där det kan gynna dig eller?

Sorry...men börjar bli lite trött på dig faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vidare bra låt, med tanke på att killen bakom detta tror att han är en megakändis  som skryter om antal träffar på sin sida och som tom släppt en egen informationsvideo för att hans fans ska få reda på vem han är..  😳

Hade kompositören varit lite mer ödmjuk så hade låten blivit liiite bättre, men det är fan knappt alltså...

Detta påminner lite om hon med rosa hår och tandställning som sjöng "Ring Ring"  i idol, och blev totalsågad men vägrade köpa det. Hon att hon hade fått sin hämnd mot juryn, då hennes video på TV4.se utsetts till det populäraste klippet. Hon fattade inte riktigt att alla som tittade på hennes klipp om&om igen inte gjorde det för att de tyckte att hon var bra på sjunga...

Tackar tackar 😉

Alla tycker olika..

Men att du klagar på min komposition osv förstår jag inte riktigt

Tycker du först o främst ska ta riktiga hörlurar och lyssna på dina egna verk först innan du klagar på andra 😮

Att speciellt basgångarna som va falska här o där och att din sångröst är falsk lite här o där..

Men du får gärna tycka illa om mig, men att du jämför mig med idioten i idol är ju bara omoget... tänk över dina egna verk och kom tillbaka när du lyssnat igenom dina 😛

Jag är rätt fullt medveten om att min sångröst inte är 100, och att jag sjunger falskt... men jag låter det få vara så istället för att tro att jag är 100% på att sjunga och göra 100 omtagningar på rösten.. jag orkar helt enkelt inte ..

så här låter jag och då får det va så

mvh

Perrra

ehhh??

För det första är det inte jag som sjunger på mina låtar.

För det andra är du den första och enda som klagat på att basgångarna i mina låtar är falska... så jag har inte ens reflekterat över det.

För det andra så är jag väl medveten om att jag inte kan sjunga, därför avstår jag från att göra det och låter ngn som är bättre än mig göra det.

Du å andra sidan verkar ju sväva bland små rosa moln....

Nu vet jag iofs inte ens vilken av mina låtar som du lyssnat på.... Men ingenstans i mina trådar har jag nånsin skrutit om hur många som tycker att jag är asgrym, inte heller har jag gjort en egen informationsvideo..

Jag kan förstå att band som Metallica mm gör såna videos... men... vem fan är du??

Blir du sur om folk inte känner igen dig på stan???????Det tror nämligen jag att du blir...

Precis som skalman sa, hade faktiskt föredragit om du kommenterade mina låtar i min tråd och inte i din egen. Anledningen till att jag lägger upp mina låtar är ENDAST för att jag vet att jag behöver hjälp med mixningen och låtarna....och vilken underbar hjälp jag fått på detta forum...

Sen är det en sak att kunna mixa, och en annan sak att säga vad man tycker om en låt. Visst, jag kom inte med konstruktiv kritik, men tycker att det var så kasst så det var inte ens värt att försöka.

Men okej... förlåt, visste inte att man var tvungen att vara en grym mixare/kompositör själv för att ens få kommentera i ers majestätiska tröghets tråd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag iofs inte ens vilken av mina låtar som du lyssnat på.... Men ingenstans i mina trådar har jag nånsin skrutit om hur många som tycker att jag är asgrym, inte heller har jag gjort en egen informationsvideo..

Alltså.. det är rätt sjukt .. jag tror inte att jag är någon alls speciell människa som du försöker framhäva mig som?

För att jag har "skrytit" i dina ögon att jag har så mkt nerladdning? jag är STOLT för det .. har du nånsin reflekterat över det? att man kanske är lite halvstolt att man haft 2 miljoner nerladdade låtar under 1 år lixom... förstår inte vart jag sagt att jag är en "kändis" och att jag blir arg på folk som inte känner igen mig på gatan? Det är liksom saker som kommer från din mun, och ingen annans.

Jag har aldrig nånsin påstått att jag är en bra producent? jag har aldrig påstått att jag är en känd människa? jag har aldrig påstått att jag är NÅT överhuvudtaget.

Det verkar iallafall uppenbart att du är avundsjuk på någonting eftersom du försöker få andra folk att tycka illa om mig på nåt sätt.

Du vet ingenting om mig, och ska enbart knipa din käft innan du har information och fakta , så du vet vad du kan snacka om.

finito.

Att jag gör en video i ett program jag lärde mig 1 timme innan jag började med filmen som en kul grej verkar gått dig på nerverna.

sjukt störande människa... gå tillbaka till din egna musikstil istället och lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Jag är fortsatt trött... men 3 x max har en poäng så jag lägger ner och går vidare.

Perra kommer aldrig att kommentera andras låtar helt enkelt. Samtidigt som han fortsatt kommer bli sur när ingen kommenterar hans.

äh...jag går och rycker på axlarna nu istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortsatt trött... men 3 x max har en poäng så jag lägger ner och går vidare.

Perra kommer aldrig att kommentera andras låtar helt enkelt. Samtidigt som han fortsatt kommer bli sur när ingen kommenterar hans.

äh...jag går och rycker på axlarna nu istället...

jag blir inte arg längre om ingen kommenterar.. dessutom kommenterar jag visst låtar. gjorde det senast för nån dag sedan

fel igeeeeeeeeeeen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar iallafall uppenbart att du är avundsjuk på någonting eftersom du försöker få andra folk att tycka illa om mig på nåt sätt.

Du vet ingenting om mig, och ska enbart knipa din käft innan du har information och fakta , så du vet vad du kan snacka om.

finito.

haha, din tönt.. jag HAR både information och fakta, gjorde ju misstaget att kolla på din s.k "info-film"... Vette fan om det var så mkt att vara avis på...

Och jag försöker inte få folk att tycka illa om dig, jag uttrycker bara min åsikt, that´s it. Sen att du inte verkar vara alltför populär hos folk här, det är inte mitt fel.

Men fortsätt drömma...

jag är STOLT för det .. har du nånsin reflekterat över det? att man kanske är lite halvstolt att man haft 2 miljoner nerladdade låtar under 1 år lixom...

ÅTERIGEN, hon som var med i Idol hade åxå en jävla massa träffar på sin "sida"... så det betyder ju eg inte så mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortsatt trött... men 3 x max har en poäng så jag lägger ner och går vidare.

Perra kommer aldrig att kommentera andras låtar helt enkelt. Samtidigt som han fortsatt kommer bli sur när ingen kommenterar hans.

äh...jag går och rycker på axlarna nu istället...

jag blir inte arg längre om ingen kommenterar.. dessutom kommenterar jag visst låtar. gjorde det senast för nån dag sedan

fel igeeeeeeeeeeen.

Bevisa det!! Gå in på MIN tråd o kommentera MIN låt, den låten som du sågade alltså... ska bli kul att se hur du kommenterar andras låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bevisa det!!

https://www.studio.se/index.php?showtopic=30382&st=30

here you go.

Och du måste förstå en sak lille gosse:

1) Forumet kryllar av rock/hårdrock/pop ... dvs dom musikstilarna jag inte kan ett jota om, faktiskt.. jag kan ingenting om det.. så VARFÖR .. berätta för mig VARFÖR jag skulle kommentera en hårdrockslåt när jag inte ens klarar av att lyssna på sån musik? helt seriöst.

Menas skulle det dyka upp en dansbandslåt här på forumet skulle jag bli mäkta imponerad och garanterat till 100% kommentera den.

Jag kommenterar även en del trancemusik/house osv.. men jag kommenterar absolut aldrig nånting som jag tycker är DÅLIGT. jag vill inte göra en musiker besviken och ledsen genom mitt utlåtande lixom.. då tycker jag det är bättre att knipa käften. Jag kommenterar dom låtarna jag diggar, för att ge den artisten som gör musik i min stil ännu bättre kick av att fortsätta göra det... Jag kommenterar inte en skitdålig låt med "Du suger, gå o häng dig" .

Men du verkar ju veta hur dansband ska låta förmodar jag och du kommenterade att du inte tyckte om låten, det är helt ok för mig..

MEN.. att du drar upp alla extragrejer om att jag:

1) Vill vara en kändis (fel svar, gjort musik i 15 år och skulle inte kunna stå på en scen och sjunga om låtar/botar/folk på irc)

2) Blir arg när inte folk känner igen mig på gatan? (Fel svar igen! Skulle snarare tycka det va retligt än att bli arg, det händer inte alls ofta dessutom)

3) Att min video suger fruktansvärt hårt. yepp? Det är jag fullt medveten om att den gör.. men du verkar fortfarande inte förstå att det är en liten plojgrej om mig själv lixom och att hade jag velat göra en riktig video seriöst, så hade jag gjort det? Kan tom tänka mig att betala för att göra en riktigt bra video om jag nånsin ska försöka mig på att bli en riktig känd artist.. men just nu är det lite problem om jag ska turnera som far till två små barn och fru. lilleman är 6 månader gammal och tjejen är 3.5 år. Jag kan inte bara sticka liksom.

4) Att mina hits på min site överskrider flera miljoner på 1 år kan du inte lixom gratulera mig till utan jämför det istället med Anna Nyblom (Idol 2006) som "också har många hits på sin site". Du verkar inte förstå att det faktiskt finns folk som gillar mig för min musik, och inte enbart för mina skämtgrejer jag gör?

Du tror helt seriöst att folk laddar hem min musik för att skratta åt låtarna?

perrra@xen-d0:~$ cat access.log |grep 28/Sep|grep .mp3|wc -l

6058

perrra@xen-d0:~$

Vi tar 28 September 2006 (igår) .

6058 mp3 nerladdningar från www.perrra.se

ALLA dom är ute efter BARA sig ett gott skratt och lyssna på hur jävla patetiskt jag är?!? alla dom tycker jag är lika "knäpp" som Anna i Idol

Du har fått lite fel info/fakta/uppfattning grabben.

Det lustiga är att du kollade klart nästan hela 13 minuter på ett jävla pucko som gjort videon (JAG) .. och det allra roligaste verkar vara att du lyssnat på dom flesta av mina produktioner jag släppt på perrra.se ... eftersom du vet så jävla mkt om mig ... låål

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

okej... jag visste att ngt inte stod rätt till med dig, men nu är det verkligen bekräftat att så är fallet...

Exakt vad ville du bevisa med detta???

1) Forumet kryllar av rock/hårdrock/pop ... dvs dom musikstilarna jag inte kan ett jota om, faktiskt.. jag kan ingenting om det.. så VARFÖR .. berätta för mig VARFÖR jag skulle kommentera en hårdrockslåt när jag inte ens klarar av att lyssna på sån musik? helt seriöst.

Du kommenterade ju min låt... fast i din egen tråd.... Märks att du inte har koll på sån musik....

3) Att min video suger fruktansvärt hårt. yepp? Det är jag fullt medveten om att den gör.. men du verkar fortfarande inte förstå att det är en liten plojgrej om mig själv lixom och att hade jag velat göra en riktig video seriöst, så hade jag gjort det?
Det lustiga är att du kollade klart nästan hela 13 minuter på ett jävla pucko som gjort videon (JAG) .. och det allra roligaste verkar vara att du lyssnat på dom flesta av mina produktioner jag släppt på perrra.se ... eftersom du vet så jävla mkt om mig ... låål

Jag sa inte att det var videon det var fel på, snarare baktanken med det hela.

O nej, jag kollade inte klart på filmen, det var inte så jävla intressant att se dina gardiner, ditt tak, dig trakassera stackars människor på tunnelbanab, din jycke & dina barn.

Och nej, jag har inte lyssnat på alla dina verk.. jag är ingen självplågare.. Däremot har jag väl hört nåra dina sk "verk"... + att jag hört hur du skryter om att du träffat det där mongot... Basshunter... Tror itne det är så många som är impade av honom, såsom du verkar vara.... Tror att han är din idol...

Nåja.. nu skall även jag vända ryggen till och låta dig hållas.....

Lycka till med dina rosa moln och hoppas att du får till med med BAsshunter och att ni lever lyckliga i alla era dar...😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...