Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lite planer på att bygga en mini studio (lyssningsrum) där enbart jag själv ska befinna mig när jag proddar. bor i en etta på 45 kvadrat (1:a våning) och har ett hörn där jag har möjlighet och bygga men iden är att jag ska sova ovanför ministudion, på detta vis så spar jag en massa plats också. måtten: bredd 268cm, djup 171cm och max höjd 159cm.

Denna utrustning ska få plats:datorn samt skärm, monitorer, förstärkare, virus c desktop, midiklaviatur (en liten sådan).

ps.har bilder men vet inte hur jag kan uploada dessa..om det skulle hjälpa.

kravet är att jag ska kunna ösa högt så att inte mina grannar störs av detta=)

vore tacksam för ider för mitt kommande projekt.

Annons
Postat

Du skall alltså ha en loftsäng? Ikea har väl en som är lämplig? Tromsö eller så...

Sedan är det bara att tok-isolera sängstommen. Bygg det som en hundkoja! Glöm inte ventilationen.

skicka bilder!

Postat

ska försöka lösa det där med bilder idag. Har en loftsäng redan och datorn under det men vill ha ett sådant fast i bredare format, den jag har nu är 125bred, ca200cmlång och hög ca 160cm. Men den jag planerar o bygga ska vara mera som ett rum samt att den ska kunnas flytta på vid behov.den lär väga mycke sen när den är färdig =).

När det gäller "tokisolering" ...hur tjockt lager med ull ska det vara per vägg,tak samt golv ? för den här konstruktionen kommer och bli stum och stabil=)

Postat (redigerat)

Gör jag fel om jag isolerar (70mm tjockt) alla väggar samt tak? samt ska jag ha nån basfälla och dylikt? snälla hilfe=) monitorer jag kommer och använda är ett par event asp 8

Redigerat av Pekka

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.