Jump to content
Annons

Gypsycamp buleria


carlino

Recommended Posts

Här kommer ett nytt alster som jag jobbar med!

Kom gärna med konstruktiv kritik på detta stycke! 😉

LÅTNAMN: Gyspycamp buleria

ARTIST/GRUPP: gypsycamp/carlino

GENRE: Modern flamenco

LÅTLÄNGD: 5:54

KOMPOSITÖR: Carlino

PRODUCENT: Carlino

EV. MEDVERKANDE:Carlino Zamna

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 megabyte

STATUS: demo

gypsycamp buleria

Redigerat av carlino
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter ca 2 minuter när du jazzar loss på pianot blir

det riktigt bra men det är för lite. Flamenco delen låter jag vara osagt.

Du borde mera köra och inrikta dig åt jazz hållet. Det verkar du vara

bra på. Riktigt bra. Bra ljud för den delen!

In med lite mer svenskt vedmod. Är det riktigt piano eller en VST ?

Link to comment
Dela på andra sajter

har ju hört den tidigare och tycker den är väldigt bra....men det går säkert att skruva upp nivån lite till med en lite tajtare gura och en schysstare mix.....men som komposition tycker jag det är väldigt bra...lite skumt kanske vid 4:50 men what the h.....bra jobbat 🥰😄 ser fram emot mera låtar från dig 🙂😉

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj va pampigt! Vilket kanonljud men saknar lite mer närhet i gitarren, låter som 5 m från micken. Spelskickligheten på alla instrument är verkligen imponerande. Går klart igång på mellanpartiet 01:41 till 02:07. Finns något nordiskt i vissa harmonier som en skön fusionfeeling (i brist på bättre ord). Känns nyskapande och fräscht. Kan tänka mig att sådant här lätt kan bli smetigt men den fällan har ni inte hamnat i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, mycket bra och roligt att höra lite (mer) annorlunda musik på demoavd.

Det som känns påtagligt är spelglädje. Tillsammans kokar instrumenten en härlig brygd. Skön att lyssna på.

Ljudet är i stort bra om än inte riktigt där. Basen lite otydlig och konturlös, pukorna åskar lite väl över landskapet ibland, gitarren till vänster lite avlägsen.

Min enda invändning är att stråkarna "sväller" (kommer inte ihåg termen) hela tiden. Snyggt men lite överanvänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

In med lite mer svenskt vedmod. Är det riktigt piano eller en VST ?

Pianot är från edirol super orchestra, låter sådär och skall bytas ut vid senare tillfälle! 🙂

j, uj va pampigt! Vilket kanonljud men saknar lite mer närhet i gitarren, låter som 5 m från micken.

Gittaren är inspelad med en skrotmick med en motorväg i bakgrund och kommer att läggas om denna vecka! 🙂

Flamenco delen låter jag vara osagt
Detta projekt har jag ihop med en flamenco gitarrist från sivillia! Det har och är en tidskrävande process att hitta en gemensam struktur när man kommer från olika skolor ,detta är inte alls traditionell flamenco utan ett försök att sätta ihop olika influenser i en ny kontext!
Min enda invändning är att stråkarna "sväller" (kommer inte ihåg termen) hela tide
Stråkarna använder sig i nuläget av en artikulation vilket gör att de låter en aning statiska och repititiva, skall försöka att få dem att låta lite mer "naturliga"!

tackar så mycket för inputen, man har svårt att hålla distansen till det man jobbar med och det är input utifrån som gör att man kan komma vidare! 🙂

Redigerat av carlino
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker raka motsatsen till spaceman. Fram till du börjar jazza loss på pianot så låter det riktigt riktigt bra.

Därmet inte sagt att resten inte låter bra, stråkarna fortsätter att smeka mig inpå själen, men annars känns det lite för konventionellt.

Riktigt bra spelat och arrat. Bra känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker raka motsatsen till spaceman. Fram till du börjar jazza loss på pianot så låter det riktigt riktigt bra.

Därmet inte sagt att resten inte låter bra, stråkarna fortsätter att smeka mig inpå själen, men annars känns det lite för konventionellt.

🙂 Well smaken är som baken, jag personligen tycker om konstrasterna i detta stycke vilket för mig gör det mer intressant än om det hade varit renodlad jazz:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt imponerande stycke och utförande! Så väl avvägt mellan de olika instrumenten och hanteringen av dessa, varje instrument har sin plats och inkräktar inte på varandra utan bidrar tillsammans till styckets stora bredd. Vad ska man då komma med för konstruktiv kritik? Med ett så pass akustiskt stycke musik så är det bara trummorna som inte känns lika levande, låter lite för kvantiserat mot vad man är van att höra när det gäller jazz 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Med ett så pass akustiskt stycke musik så är det bara trummorna som inte känns lika levande, låter lite för kvantiserat mot vad man är van att höra när det gäller jazz

Det är alltid knepigt att få trummorna att svänga till när de är programerade! Man får jobba mer med dynamiken i form av velocity osv, behärskar dock inga bra tekniker för att programera en aning otight dvs svängit! 😳 Är det någon som har några tips så skulle det vara välkommet! 😎

Redigerat av carlino
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...