Jump to content
Annons

isolera golvet i lägeheten

Recommended Posts

mathiasF (oregistrerad)
Postat

Hej,

Har köpt ett par Roland TD6 digital trummor för att öva hemma i min lägenhet men ljudet hörs rätt mycket till min granne under mig.

Skulle behöva någon form av tjockare gummiplatta för att dämpa ljudet neråt då det är ända vägen ljudet går och min granne under mig hör när jag spelar (bara baskaggen och Hi-Haten).

Är det någon som har något tips om hur man får bort det med hyffsat lätta ingrepp??

Tack!

/Mathias

Annons
Postat (redigerat)

Jag skulle testa med isoleringsmaterial. under en skiva.

Finns ett material som jag vill mig minnas heter nånting i stil med steppifloor.

Iallfall så hade namnet någonting med stepp och floor att göra.

Det jag menar är typ två centimer tjockt och ser ut som flerfärgat skumgummi. Men med mycket högre densitet än skumgummi.

Jag tror på att lägga ut det och sedan en skiva typ plyfa med matta ( eller om du hellre lägger laminatgolv ) ovanpå det.

Åk till en stor byggmarknad som säljer golv och isolering och fråga osch testa.

Annars finns det något som heter HoverDeck och kostar typ 12.000:-

Men det känns lite dyrt. Allas våran Claes säljer det.

Redigerat av DrHans
Postat

Vart nyfiken då jag någon gånga skall bygga något liknande. Såg att det fanns en annan lösning som påminner om min påhittade fast med skummgummistänger.

Så kan du bygga själv om du hittar lämpligt material på byggmarknaden att lägga under skivan, eller så beställer du prylar av Claes såklart. Men jag tror i ditt fall att det blir billigare att försöka bygga själv. Hittar du inget bra på byggmarknaden så kan du vända dig till en skummgummifirma och be dom att skära bitarna du vill ha. Dom säljer ju skummgummi med olika densiteter. Här kan det ju vara bra att ha hög densitet så att det inte bilir vingligt.

Bilderna är tagna från Claes hemsida

PF.jpg

pf_1rs.jpg

Postat

Materialet heter Stepisol (eller kallas ibland Optisol när det har blivit namnat av annat bolag). Finns att beställa på Beijer Byggmateriel. Vanligtvis inte lagervara. Såga till några golvspånskivor ovanpå detta och du är klar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.