Jump to content
Annons

Silver


emser

Recommended Posts

ja nu skulle jag ju egentligen ta det lite lungt med musiserandet men jag var tvungen att få iväg denna för att få frid i själen.

En gammal låt jag ville göra om och såhär blev det.

Gärna kommentarer på mixen som jag ville få lite skitig och murrig utan att smeta ihop för mycket.

Tack tack

/emser

LÅTNAMN: Silver

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 4:39

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.7 megabyte

STATUS: Färdig demo för mitt eget höga nöjes skull

NySilver__post4_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det låter spännande det här tycker jag häftigt upplägg på låten men pianot blir nog lite väl murrigt men låter som om det är ett riktigt vilket det förmodligen är eller? + för det det är nåt man saknar i den här digitala världen. Fin sång men undrar kanske lite över texten får väl lyssna några gånger till. Kort sagt jag gillar låten häftigt arr som bjuder på lite coola överraskningar och mixen/ljudbilden tycker i alla fall jag att den funkar. Kul lyssning

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter spännande det här tycker jag häftigt upplägg på låten men pianot blir nog lite väl murrigt men låter som om det är ett riktigt vilket det förmodligen är eller? + för det det är nåt man saknar i den här digitala världen. Fin sång men undrar kanske lite över texten får väl lyssna några gånger till. Kort sagt jag gillar låten häftigt arr som bjuder på lite coola överraskningar och mixen/ljudbilden tycker i alla fall jag att den funkar. Kul lyssning

Göran

He... pianot är från garageband men jag har slaktat det rätt duktigt.

Kanske lite FÖR skitigt dock. 😛

Tack

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra hook.

Du lyckas med murrigheten men skall inte rösten vara lite mer murrig också eller det kanske är kontrasten som gör det?

Tycker det blir lite mycket piano överallt, du kör genomgående i 100 på alla verser och refränger annars mkt snyggt arr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där VÄLDIGT skitigt är det inte. Elgitarr-figuren vid 3:21 låter dock helt rätt 😛 . Särskilt breaket med orgel och akustisk gör mycket för låten. Bra körer. Inte låter det smetigt i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra hook.

Du lyckas med murrigheten men skall inte rösten vara lite mer murrig också eller det kanske är kontrasten som gör det?

Tycker det blir lite mycket piano överallt, du kör genomgående i 100 på alla verser och refränger annars mkt snyggt arr.

Coolers, skall lugna ner pianot lite. 😏

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där VÄLDIGT skitigt är det inte. Elgitarr-figuren vid 3:21 låter dock helt rätt 😲 . Särskilt breaket med orgel och akustisk gör mycket för låten. Bra körer. Inte låter det smetigt i mina öron.

Ja det var ju inte dödsmetall skitigt jag var ute efter utan mer lite kantigt och smådistat och överstyrd band kompimering, typ. 😏

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra emser! Finurlig pianoslinga kontrasterar snyggt mot din sång. Gillar även ters(?)stämmorna på basen. Ger ett originellt intryck och artisteri på hög nivå. En av dina bästa i mina öron.

Tack, jasså det är en ters-stämma på basen. 😏😲

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobb, fint och idérikt arr!,men refrängen blir nästan lite för rörig för mig..! 😉 Bra sång! hur gick det förresten med A&R-killen som ville höra mer material? Något på gång?

Näe, bara sånt här på gång. Men det är det ju ingen som vill använda. 🙁

Tack för tycket.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar din sång, som vanligt. 🙁

Pianot är lite väl kvantiserat. Groove-kvantisera lite och en gnutta rum så blir det mer levande utan att det behövs skitas så mycket.

Den distade elgitarren är ett lyft för låten.

Men vad gäller låtmässigt sätter sig inte den här, som dina andra låtar har gjort. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Gillade känslan som infann sig när man började lyssna, sen tappade jag intresset efter ett tag, det tuggade på... för att återigen vakna till när gitarrsolot kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade känslan som infann sig när man började lyssna, sen tappade jag intresset efter ett tag, det tuggade på... för att återigen vakna till när gitarrsolot kom.

Öh, karlabängen, jiddra inte ful 🥰 Inget direkt överstyvt gitarrsolo.

Äh, det funkar inte att skriva på Jönköpingsdialekt.

Jag måste nog rådda om lite i låten för at det skall funka, typ inga dubbelrefränger men ett dubbelt instrumental parti.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar din sång, som vanligt. 😱

Pianot är lite väl kvantiserat. Groove-kvantisera lite och en gnutta rum så blir det mer levande utan att det behövs skitas så mycket.

Den distade elgitarren är ett lyft för låten.

Men vad gäller låtmässigt sätter sig inte den här, som dina andra låtar har gjort. 🥰

Ja, den här låten uppkom ur texten, vanligtvis så kommer musik först och text sedan.

Har kanske inte lyssnat tillräckligt på instrumenteringen utan försökt få till känslan i röst/text.

Tack för tyck

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon tycker jag 😉

Spännande ljudbild riktigt skönt att lyssna på, fantastisk sång/melodi. Vad är det för trummplugg du kör med? -låter riktigt bra!

Tjohopp!

Tackar, trummorna är en blandning av ultrabeat och exs24.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, låter annorlunda, alltid svårt när man inte kan kategorisera;) Intressant. Bra röst, men jag skulle ändå sänkt sången en aning, Låtit den "sväva" lite längre bak i ljudbilden, typ... Skönt med den suggestiva känslan i låten, det gillar jag. /j

Coolers, det bästa var att det inte gick att kategorisera 😉

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

hejhej

mycket vackert var det här, jag gillade arren och alla små trevliga överraskningar

Feedback kan vara trevligt, för mig känns det som du skulle kunna jobba lite med dynamiken i låten, det känns som mycket mellanregister, dock händer det en del med basen på ref, du var ju ute efter lite mer murrigt eller vad det nu var. Jag hade tyckt det var snyggt med en bas som nästan är lite överstyrd så att basen brister, inte dista men på gränsen

annars snyggt som fan och du sjunger skönt

hej då

jempa

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Gillade känslan som infann sig när man började lyssna, sen tappade jag intresset efter ett tag, det tuggade på... för att återigen vakna till när gitarrsolot kom.

Öh, karlabängen, jiddra inte ful 🥰 Inget direkt överstyvt gitarrsolo.

Äh, det funkar inte att skriva på Jönköpingsdialekt.

Jag måste nog rådda om lite i låten för at det skall funka, typ inga dubbelrefränger men ett dubbelt instrumental parti.

/emser

🥰

Hallå chavon! öövestyuvvt ljuud! påå sooulo gurann dåå.

kanske lite olika arr på olika refränger? kanske nåt tonartsbyte nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Emser,

Du gör spännande låtar tycker jag. Det har jag hört tidigare av dina alster. Du sjunger bra, har bra koll helt enkelt.

Lite av mixen när låten går igång dra dock ner lite av betyget. Dom lugna bitarna är bra men du borde fundera lite på bla trummorna i refrängen. Guran 3:30 typ är ljudet bra, men spelet mindre bra...

Ps: Jag har också bott på Rödabergen... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, lägg av nu Emser.

Jag kommer inte lägga upp några låtar om du ska fortsätta bombardera oss med det ena maffiga alstret efter det andra *garvar*. Förutom att du är en bra låtskrivare knäcker du ju med din sång. Jag vill bara svepa upp din röst och stoppa den under huvudkudden *skrattar*.

Håller med om att låten inte sätter sig som de andra och att pianot är lite spetsigt, det sticker ut lite lite för mycket.

Men för övrigt är låten intressant och inte all musik behöver vara omedelbara hits. Du gör annorlunda grejor, det inspirerar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

hejhej

mycket vackert var det här, jag gillade arren och alla små trevliga överraskningar

Feedback kan vara trevligt, för mig känns det som du skulle kunna jobba lite med dynamiken i låten, det känns som mycket mellanregister, dock händer det en del med basen på ref, du var ju ute efter lite mer murrigt eller vad det nu var. Jag hade tyckt det var snyggt med en bas som nästan är lite överstyrd så att basen brister, inte dista men på gränsen

annars snyggt som fan och du sjunger skönt

hej då

jempa

Cool idè, skall kolla upp en småskitig bas.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Emser,

Du gör spännande låtar tycker jag. Det har jag hört tidigare av dina alster. Du sjunger bra, har bra koll helt enkelt.

Lite av mixen när låten går igång dra dock ner lite av betyget. Dom lugna bitarna är bra men du borde fundera lite på bla trummorna i refrängen. Guran 3:30 typ är ljudet bra, men spelet mindre bra...

Ps: Jag har också bott på Rödabergen... 😎

Tackar,

Ja tyvärr så behärskar jag inget instrument utan fuskar på allt. 😛

Är det mer skjut i trummorna du eftersöker?

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, lägg av nu Emser.

Jag kommer inte lägga upp några låtar om du ska fortsätta bombardera oss med det ena maffiga alstret efter det andra *garvar*. Förutom att du är en bra låtskrivare knäcker du ju med din sång. Jag vill bara svepa upp din röst och stoppa den under huvudkudden *skrattar*.

Håller med om att låten inte sätter sig som de andra och att pianot är lite spetsigt, det sticker ut lite lite för mycket.

Men för övrigt är låten intressant och inte all musik behöver vara omedelbara hits. Du gör annorlunda grejor, det inspirerar mig.

Tackar, tror du inte min röst låter lite diskantfattig om den kommer från under kudden? 😛

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...