siggge Postat 19 september 2006 Postat 19 september 2006 Jaha, dĂ„ har man iallafall börjat fatta lite av det hĂ€r kopmlicerade programmet. Jag anvĂ€nder ingen klaviatur utan gör all musik i datorn. Jag vill dock veta hur man Ă€ndrar instrument. Just nu kan jag bara fĂ„ fram trummor och vanligt piano. Ăr det en massa plug-ins som ska installeras för att man ska fĂ„ mer att vĂ€lja pĂ„? Tacksam för svar!
siggge Postat 20 september 2006 TrÄdstartare Postat 20 september 2006 NÄgon som fattar vad jag menar dÀr ute?
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Slött svar, men "getting started" i manualen berÀttar ju en hel massa, med bilder och fanskap liksom...
Pelle Rylander Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 đ Han kanske....hemska tanke.....inte HAR nĂ„n manual.....? ::grinar elakt::
MindWarp Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Cubase i sig sjÀlvt har inget ljud, det Àr ett inspelningsprogram. Du mÄste skaffa syntar, antingen i form av fysiska hÄrdvarusyntar eller sk VST-syntar som installeras pÄ datorn. Det hetaste tipset Àr att kolla Getting Started, dÀr stÄr allt sÄnt hÀr.
Claes Holmerup Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 ...och ett helt gĂ€ng gratis-VSTi och andra plugins kan du hitta HĂR. đ
Pluffo Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Jag tror inte att problemet idag Àr att folk inte vill lÀsa manualer. Jag tror att problemet Àr att folk inte vet vad en manual Àr.
osiris Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Jag tror inte att problemet idag Ă€r att folk inte vill lĂ€sa manualer. Jag tror att problemet Ă€r att folk inte vet vad en manual Ă€r. Word. Ăr ju alltid bĂ€ttre att frĂ„ga nĂ„n som redan kan Ă€n att ta reda pĂ„ det sjĂ€lv och sĂ„ledes lĂ€ra sig nĂ„t mer pĂ„ kuppen.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Till och med den crackade versionen kommer ju med manualer, sÄ man bara undrar. Dom finns tillgÀngliga för prexis alla.
siggge Postat 20 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 september 2006 Tack för svar. Och ja, jag Ă€r en slö person đ
steflund Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Tack för svar. Och ja, jag Ă€r en slö person đ Haha, det dĂ€r svaret har kommit tidigare! =) Och det svaret som kommit frĂ„n andra anvĂ€ndare pĂ„ forumet har ofta vart i stil med: "varför skall vi dĂ„ ödsla tid att svara pĂ„ frĂ„gorna"?
Linus Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Tack för svar. Och ja, jag Ă€r en slö person đ varför skall vi dĂ„ ödsla tid att svara pĂ„ frĂ„gorna? Blev det bra sĂ„dĂ€r, steflund?
Hellpig Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 (redigerat) Jag tror inte att problemet idag Ă€r att folk inte vill lĂ€sa manualer. Jag tror att problemet Ă€r att folk inte vet vad en manual Ă€r. En manual Ă€r klaviaturet pĂ„ ett keyboard. Vad man idag (oftast) avser nĂ€r man sĂ€ger manual Ă€r - som man sĂ€ger pĂ„ vanlig svenska - en handbok. Ja, det var ett besservissersvar men jag kunde inte lĂ„ta bli lixom. đ Fast nu var jag lite för snabb... enligt SAOL sĂ„ Ă€r dte ju faktiskt (nĂ€stan) samma sak som handbok, definierat redan 1795. SĂ„ lyckades jag reprimera mig sjĂ€lv oxĂ„! đ Redigerat 21 september 2006 av Hellpig
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.