Jump to content
Annons

Edirol test


ashuck

betyg  

10 röster

  1. 1. betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      3


Recommended Posts

Hej!

Gjorde nyligen klart en låt i edirol, och skulle bli glad om någon vill ge lite feedback.

Typ på hur låten uppfattas, arragemang (ursäkta stavningen) hur jag skulle kunna hantera instrumenten bättre för att få ett vackrare ljud, etc. 😆

Har inte provat edirol förut, utan jag har mest suttit i reason med standardljuden där, som är sisådär till orchestermusik 🙂

Är riktigt sugen på att köpa något bibliotek från east/west, men , man får ta vad man har

Ps: Jag fick inte upp ljudvolymen så mycket, och eftersom det är en orchestral låt så vill jag inte använda någon kompressor.

* LÅTNAMN: Edirol_Action

* GENRE:Soundtrack

* LÅTLÄNGD: 2,49

* KOMPOSITÖR:Christoffer Renvaktar

* PRODUCENT:-#-

* EV. MEDVERKANDE:-#-

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,93

* STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Edirol action

Redigerat av ashuck
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bra idé, låter stundtals riktigt bra! speciellt i action-partiet.

men tyvärr samma problem som många andra lider av då det gäller lugna partier. det låter synthigt och releaserna på stråkarna är alldeles för korta, och ingen vidare naturtrogen stämföring. tänker då mest på inledningen. annars som sagt... mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig göra sånt här själv. Alldeles för mycket att dona med för min smak och min talang för arrangering försvann innan jag började spela själv 😳

Men det här låter riktigt bra! Som lekman i vst-orkestervärlden brukar man störa sig en del på grejer man hör men det här var snyggt programmerat och schysst skrivet. Imponerad, verkligen! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

91:an: Tack! ansträngde mig lite för att det skulle låta någolunda naturligt 😎 Och jo, det tog mig några kvällar, och lite till.. hehe.

easy_dog Jo, dator/tvspel är väl något av en dröm i framtiden att få jobba med 😄 kul att du kunde tänka dig det. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...