chrisgroove (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Jag har börjat tänka på att bygga en liten mysig hemmastudio i mitt rum men har problem med att hitta en bra lösning på det hela! Jag studerar fortfarande och där av så bor jag fortfarande hemma hos morsan och har bara mitt rum att gå på! Det jag nu vill ha hjälp med är någon vettig planlösning och hjälp med aukustik och liknande! Det börjar jag med innan jag börjar köpa in hårdvara till studion! Jag skickar med lite bilder så ni får ser hur det ser ut. Planlösning just nu: Sketch-Up bild: (Skriv PM om ni vill ha Sketch-Up filen!) Panoramabild på soffan och TVn: Bild på datorhörnan: (Ursäkta att den är lite suddig, inte världens bästa kamera) Jag skulle kunna tänka mig att flytta ut sängen från rummet eller hitta på någon smart lösning till det så man får lite plats! Skulle vara trevligt med någon form av avskärmning eller liknande från "studion" till tv-tittandes. Tack på förhand, och ursäkta om bilderna är lite för stora!
mr_chess Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 hej på dig det är mycket som du ska rymma i ett sådant litet rum men det går om man verkligen vill som det heter funderar bara på en sak, du har ritat datahörnan/musikhörnan precis där dörrarna finns. hur hänger det ihop? blir lite konstigt om man öppnar dörren och så står det ett bord ivägen. //Anders
chrisgroove (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Den dörren som bordet står mot används självklart inte. Jag använder dörren som är under stolen på ritningen. Inga problem alls att ta sig in och ut ur rummet, finns gott om plats! Och självklart kan man göra så man använder den andra dörren för att ta sig in och ut om någon kommer på någon planlösning till det!
chrisgroove (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Ingen som gillar att inreda lite och som kan komma på lite fina idéer? 😎
chrisgroove (oregistrerad) Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Ok, jag slänger in en tanke själv då. Ser gärna att någon som är kunnig inom aukustik och dämpning kommenterar denna idé! Ok, tanken är så här att jag tänkte om man skärmar av rummet på något sätt. Behöver inte vara en vägg precis, kanske någon stilig hylla eller liknande och skaffar ett mindre bord som får plats mellan TVn och soffan. Bakom denna "vägg" där den lilla studion kommer vara, hur skulle man placera aukustikplattor och basfällor för att få ut så bra ljud som möjligt? Rita gärna upp egna tips också! Tack på förhand!
andreasb Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 (redigerat) hej, tänkte inte rita något speciellt, men nu undrar jag vart sängen tog vägen? finns det andra möbler du kan ta bort från rummet? t.ex soffan/teven 😲 i vilket fall som helst så är det som vanligt symmetri du ska leta efter, så om du kan placera dig mitt på en vägg så är du nästan hemma.. a 😉 Redigerat 14 september 2006 av andreasb
chrisgroove (oregistrerad) Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Vill helst ha kvar soffan i alla fall så om man har folk över på besök så har dom sittplatser! Jag behöver inte få plats med några instrument eller liknande, jag gör digital musik! Väggen som soffan står mot på "just nu" bilden skulle det möjligtvis gå att sätta in en ruta i för ett vocalbooth!
chrisgroove (oregistrerad) Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Trist att ingen kan hjälpa..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.