Jump to content
Annons

dubbla gitarrer


hobbex2004

Recommended Posts

Tjena..

Låt säga att man spelat in 2 gitarrspår, men vill ha 2 till för att "fetta" till ljudet..

Hur gör ni??

Jag har tidigare gjort så att de 2 spåren har jag lagt typ 30% åt vänster och höger... sen gjort 2 nya kopior och lagt dem 90% höger och vänster. Dessa har jag ändrat tonhöjden på genom att sänka transponerings-finjusteringen några enheter... Har även experimenterat med att ändra förskjutningen på spåret med några ms eller nåt..

Nån annan som har en bättre metod? eller vet bra värden på finjusteringen av tonhöjden, eller fördröjningen..!? för jag får inte till det.😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då kanske inte musik är något för dig? 🙂

Att spela in ÅTMINSTONE 4 gitarrspår för komp är inget ovanligt. Gäller det metal så är det snarare en regel.

Hursomheslt så lägger jag typ 100% L/R och bubbarna får kanske 70% L/R, men det beror helt på musiken...

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Finns ju inga regler.

Ett sätt är ju att först dubba med en typ av stämning på gitarrerna, för att sen ha en annan stämning o spela in en dubb till. Kanske med lite annat ljud på den ena.

Hur du panorerar är ju en smaksak, men det känns lite tätt som du beskriver det. Men låt dina öron avgöra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...