Jump to content
Annons

How Can You Do It.mp3 - ny mix


saibot

Recommended Posts

Hej!

Hej igen! Har gjort om mixen med baskagge, skuren sång, mera cymbaler och nya nivåer på allt, typ.

Hoppas ni gillar det bättre! :rolleyes: Vill veta vad ni tycker i vilket fall som helst!

* LÅTNAMN: How Can You Do It

* ARTIST/GRUPP: Saibot Music

* GENRE: Pop/Rock

* LÅTLÄNGD: 04:06

* KOMPOSITÖR: Tobias Welin

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.8 Mb

* STATUS: Färdig demo

How Can You Do It.mp3

för jämförelse ligger här den gamla mixen:

How Can You Do It Old.mp3

Kom GÄRNA med era kommentarer!

//saibotmusic

Redigerat av saibot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det var en skön låt, gillar körerna.

Sången har ett skönt driv.

Känns dock som den kunde vara mycket mer dynamisk. Trummorna känns rätt lama, samt keyboarden, tycker det rimmar lite illa med texten, det stämmer inte riktigt för mig.

Det här skulle verkligen funka för mig om arret hade mer tyngd, både vad det gäller det dynamsika och valen av instrument. Jag tycker det finns en bra låt som inte riktigt får komma fram i det här arret.

Redigerat av Cliff
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra, är lite tveksam till sångdubbningen i inledningen. Sången är så pass säker att den står sej bättre utan dubbningen, möjligtvis ha den med när du går upp och det blir kraftfullare. Kanske stoppa in en elgitarr som svarar på sången? Annars, snygg produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, om man plockar bort sången, så är detta inget annat än porrfilmsmusik.. och det skär sig med texten ganska rejält.

Det löser du förmodligen genom att göra om instrumenteringen med gitarrer och inte lika plastiga synthljud. Sången är bra.

Har personligen väldigt svårt för den här typen av moralpredikande texter, men det är ju en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för respons! Jag ska ta till mig allt så fort jag hinner. Tingsrättsförhandlingarna närmar sig och min gitarrist är därmed rätt upptagen och hinner inte spela in. Hoppas på rätt utfall så att han får energi att fortsätta.

Tycker det var en skön låt, gillar körerna.
Taclk!
Känns dock som den kunde vara mycket mer dynamisk. Trummorna känns rätt lama, samt keyboarden, tycker det rimmar lite illa med texten, det stämmer inte riktigt för mig.

Det här skulle verkligen funka för mig om arret hade mer tyngd, både vad det gäller det dynamsika och valen av instrument. Jag tycker det finns en bra låt som inte riktigt får komma fram i det här arret.

Jag håller med. Ska fixa trummorna och ev Rhodeset (även om jag tycker att dess layed-back-attityd är rätt schysst - vi får se) plus gitarr!!!

Tycker det låter bra, är lite tveksam till sångdubbningen i inledningen. Sången är så pass säker att den står sej bättre utan dubbningen, möjligtvis ha den med när du går upp och det blir kraftfullare. Kanske stoppa in en elgitarr som svarar på sången? Annars, snygg produktion!

Tack! Ska testa att ta bort dubben i början samt lägga till gura!

Alltså, om man plockar bort sången, så är detta inget annat än porrfilmsmusik.. och det skär sig med texten ganska rejält.

Det löser du förmodligen genom att göra om instrumenteringen med gitarrer och inte lika plastiga synthljud. Sången är bra.

Porrfilmsmusik - jo ja tackar! Som sagt, ska fixa instrumenteringen! Återkommer så snart jag hinner!

Har personligen väldigt svårt för den här typen av moralpredikande texter, men det är ju en smaksak.

Sorry - kan inte tycka att det är moralpredikande att hålla sig från småbarn!!!!!!

Tack för era kommentarer! Jag ska sätta mig ner snart och återkommer.

//Saibot

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Tokai!

In the city hör jag inte riktigt? Hade tänkt mig stämningen i Papa Was a Rolling Stone, men lyckades verkligen inte... Sedan märkte jag att The Wall ligger lite närmare.

Men det här är väl framförallt en text. Jag ska göra om trummorna och eventuellt lite sång + kanske lite annan klaviatur eller gitarr.

Vi får se var det slutar.

Tack för dina kommentarer och att du lyssnade!

//saibot

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

Har gjort en ny mix som jag hoppas ska funka bättre!? Vad tycker ni?

Baskaggen har fått djup + klipp, sången är skuren i basen, mera cymbaler är pålagt och nivåerna är omgjorda överallt.

http://www.saibotmusic.se/songs/How%20Can%...%20It%20New.mp3

Gamla versionen för jämförelse:

http://www.saibotmusic.se/songs/How%20Can%...%20It%20Old.mp3

Kommentera gärna!!!

//saibot

Mysig laidback låt, jag gillar den. 😄

Tycker om den softa sången o tycker att dubbningen är OK.

Det enda jag tröttnar på är syntbasen, den skulle jag vilja ha lite variation på. Eller varför inte en skönt pumpande elbas?

Tack Martin, det värmer 😄 Elbas vore schysst, men jag kan inte spela...

remembaaa! tihi. ska aldrig 80talet försvinna. gillar sången annars. du har bra röst.

not my kind of spliff though!

peace!

Haha 😄 Kul att du gillar rösten i alla fall! Kanske låter ännu bättre nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Skit i surkarten! Detta är snyggt och jag trivs.

Är ni Alan Parsons söner? Jag diggar verkligen ert sätt att använda två ackord och i princip bara byta takt och stämning.

Jag skulle dock vilja ha lite mer "ös" i den tredje fjärdedelen.

Ni är inte sugna på lite samarbete? Jag skulle verkligen vilja att du sjöng lite på någon av mina låter. 😎

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Jag håller inte med om porrfilms feelingen.... icke.

Rätt soft låt det här. Känns lite torr bara just nu eller vad man ska säga. Helt korrekt med Stevie Wonder meets Pink Floyd kommentaren. Ganska så "spot on".

Om du fixar till det så att det låter mer eget och mer "idag" så blir det kalas det här. Om du hade gjort den här 1988 hade du varit miljonär dock...fast det kanske du är ändå.

Porrfilmsmusik låter helt annorlunda.... Det kan jag garantera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i surkarten! Detta är snyggt och jag trivs.

Är ni Alan Parsons söner?  Jag diggar verkligen ert sätt att använda två ackord och i princip bara byta takt och stämning.

Jag skulle dock vilja ha lite mer "ös" i den tredje fjärdedelen.

OJ! Jag bugar! 😄 Mer ös i slutet kanske kunde vara bra, eller så skulle det förstöra budskapet? Vad tror du? En gura skulle sitta fint, men min gitarrist förbereder förhandlingar (för vårdnad av barnen i låten) och kan inte koncentrera sig just nu. 🙁

Ni är inte sugna på lite samarbete? Jag skulle verkligen vilja att du sjöng lite på någon av mina låter. 😆
Absolut!!! Vore skitkul! Ge mig låtarna.
Vilken skillnad det blev med sången, det lyfte! Är möjligen basen lite väl stark? Den är ju rätt statisk och ska så vara men sången hamnar kanske lite i bakgrunden.

Kul att du gillade förändringen! 😄 Ja - basen kanske är aningens för stark - eller är det baskaggens djup?

Shysst! Kanske texten är lite rakt på näsan men va fan! 😎

Mina associationer går till The The och det är inte illa! 😄

Skön låt! Bra sång och sväng. Tummen upp!

Tackar tackar! Vilka referenser ni ger. Ta ner mig från molnen! 😄

Jag håller inte med om porrfilms feelingen.... icke.

Rätt soft låt det här. Känns lite torr bara just nu eller vad man ska säga. Helt korrekt med Stevie Wonder meets Pink Floyd kommentaren. Ganska så "spot on".

Om du fixar till det så att det låter mer eget och mer "idag" så blir det kalas det här. Om du hade gjort den här 1988 hade du varit miljonär dock...fast det kanske du är ändå.

Porrfilmsmusik låter helt annorlunda.... Det kan jag garantera.

Så då har man ingen framtid som porrfilmsmusiker då.. 😛

Själv är jag på moln efter att ni tänker på Stevie, Parsons, Floyd, TheThe. Jag vet att jag inte är någon demonproducent direkt och koncentrerar mig därför på att få ner låtarna så att de i alla fall går att lyssna på.

Men om någon vill producera det här så att det blir mer up-to-date så blir ingen gladare än jag! Säg bara till! (gäller ALLA låtar på hemsidan.)

Tack, ALLA, för er feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...