Jump to content
Annons

Kul låt om golf


Cabasa

Recommended Posts

LÅTNAMN: GCO

ARTIST/GRUPP: Cabasa

GENRE: Pop (humor) ploj

LÅTLÄNGD: 4.10

KOMPOSITÖR: Cabasa

PRODUCENT: Cabasa

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,8

STATUS: Demo eller nåt

En kul låt som jag slängde ihop inför en årlig golftävling. 😕 Jag vill passa på att tacka melodyne som gjorde det möjligt för mig att genomföra denna 😎 .

GCO.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
den kan ju vara lite rolig.. i nått samanhang, men jag tycker att sången inte ska vara så dränkt i effekter.. man hör knappt vad du sjunger ibland.. och det är ju ganska viktigt i en sån här låt...

jovisst! Helt rätt! Men jag kan inte sjunga.., det blir så förvrängt av melodyne om man är så off key. Okey, det en jäv.. massa reverb och delay oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

den kan ju vara lite rolig.. i nått samanhang, men jag tycker att sången inte ska vara så dränkt i effekter.. man hör knappt vad du sjunger ibland..  och det är ju ganska viktigt i en sån här låt...

jovisst! Helt rätt! Men jag kan inte sjunga.., det blir så förvrängt av melodyne om man är så off key. Okey, det en jäv.. massa reverb och delay oxå.

Ähh va fan! Gör en håkan Hellström! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sången låter syntetisk som gjord i vocaloid eller vocoder. Du skriver att du inte kan sjunga. Det beror på vad du menar med att sjunga. Vilket är viktigast, att träffa rätt ton eller att träffa rätt känsla? Ta artister som Lillbabs, Bob Dylan, Ulf Lundell, alla är usla tonhållare men fantastiska på att leverera sångtexter! Din sång med hjälp av melodyne låter intetsägande, som en uppläst text körd genom vocoder, vilket är synd för kompositionen är inte alls tokig. Strunta i om du träffar rätt ton, låt melodin spelas av ett instrument och sjung med eller rappa texten till och se till att du tänker på vad som sägs så att man tror på vad du säger, så tror jag det här kan bli nåt! Melodyne kan vara bra att ta till när det är frågan om flera stämmor, då är det viktigt att tonen ligger rätt. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...