Jump to content
Annons

Martin Ekman - 15 minutes


Recommended Posts

LÅTNAMN: 15 minutes

ARTIST/GRUPP: Martin Ekman

GENRE: pop, melankolisk, Singer/songwriter

LÅTLÄNGD:4:27

KOMPOSITÖR: Martin Ekman

PRODUCENT: Martin Ekman och Henrik Åström (A-stream Studio).

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig för mastering?

Ska bli spännande att se vad ni tycker om denna låt. Tyck till!

Mvh

Martin Ekman

15_minutes.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker inte om sångljudet och reverbet (för mycket dessutom). Vet inte om det beror på reverbprogrammet eller micken. Skulle veta vad du har.

Sången mycket tonsäker. Får lite kännig av Cat Stevens.

Önskar ibland lite mer känslor och uttryck i sången.

Pianot låter lite dovt, men det är väl ok bara det hörs så.

Låten är fin. Men lite anonym, dock. Har spelat den flera gången och kan inte hitta nåt som får mig att uppleva nåt speciellt.

Som helhet klart godkänt. Det hörs att du har melodisk känsla, sen också en mycket trevlig sångröst

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokai åberopar den mäktiga Cat Stevens men jag bestrider det. Tönt som man är så seglade jag in hit pga "singer/songwriter" beskrivningen. Vill inte vara nedvärderande men av någon anledning så hör jag detta som pop (a la Coldplay) snarare än singer/songwriter. Vet inte varför 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Wonderfull! Det är nästan så man blir lite småkär i dig 😄

Jag förstår alla tonnårsbrudar som faller för smöriga balladsångare. Dock så tycker jag inte att det här är speciellt smörigt egentligen. Det är finstämt.

Solot sabbar slutet. Inte melodin det spelar, utan snarare midivarningen som man automatiskt utfäster på det så snart man hör det sätta igång. Ändrar du på det så ska den här låten få "äran" att ingå i min "forum.studio.se"-mapp i Itunes ( där bland annat trådpostaren över mig har en plats 🙂 ).

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker pianot är för brett liksom jämfört med de andra instrumenten he he om du förstår vad jag menar 😄 . Litet dovt också som tokai skriver, tar helt enkelt för stort utrymme. Själva spelet är kalas.

Är det en trombon??! hm... jaja men jag skulle vilja ha ett ljud som inte klipper utan glider i övergångarna.

I övrigt då?

Jo det är kanon, kanske lite anonymt som någon skrev fast mjukt och känslosamt.

Skönt att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inledningen med något "orgelaktigt" ljud.

För mycket syntetiska ljud som inte riktigt håller måttet - men tar överhand ibland. Hade hellre hört mer av piano, ak. gitarr etc.

Låten då: Helt ok. Lite snygg och lite fin. Fast som någon skrev - anonym. Hade jag haft plattan och lyssnat så hade jag hoppat över den. Hade plattan bara varit på och jag gjort annat så hade den säkert kunnat få spela klart då den inte är störande på något sätt.

Tycker den är väldigt långt ifrån den klassen du visade upp i "It's allways a beginning".

😄 Sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt snyggt..men när trummor & bas och allt är aktiva..så blir det bara en reverbig sörja av ljudbilden..ivilketfall i mina högtalare..

hade detta vart min låt hade jag försökt skala av rummet lite & ge lite mer värme & närhet åt musiken

höja basen en aning åxo kanske!!...

men grymmt snyggt!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...