Jump to content
Annons

AMD-processor på 34W


Fidden

Recommended Posts

Har hört att det ska finnas några energisnåla processorer från AMD som max drar 34W. Jag funderar på att göra om min icke-fungerande skräpdator till en fungerande lekdator, och vill göra den tyst och sval.

Någon som vet om dessa lågenergidoningar också innebär svalare drift?

Någon som vet vart man kan handla dom? De flesta nätbutikerna verkar bara ha dom vanliga varianterna.

Någon som vet om det är någon större skillnad mellan en energisnål version och en normal, med tanke på AMD:s cool-n-quiet teknik som drar ner energiåtgången och fläktvarvtalet på även de ordinarie processorerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Någon som vet om dessa lågenergidoningar också innebär svalare drift?

Mja, en processor som drar mindre ström innebär mindre värme som måste ledas bort. Så med samma fläkt på bägge och samma varvtal så blir ju en strömsnålare processor också svalare.

Dock så brukar man ofta utnyttja detta genom att sänka varvtalet på fläkten och på så vis få en tystare dator.

Någon som vet vart man kan handla dom? De flesta nätbutikerna verkar bara ha dom vanliga varianterna.

Tyvärr, ingen koll. Om du vill veta vad processorerna heter kan du titta på

http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/Default.aspx#grid (och välja 35 som wattantal).

Någon som vet om det är någon större skillnad mellan en energisnål version och en normal, med tanke på AMD:s cool-n-quiet teknik som drar ner energiåtgången och fläktvarvtalet på även de ordinarie processorerna?

Cool-n-quiet drar ju ner energiåtgången när datorn inte används (i princip). En 34 W processor drar ju inte mer än 34 W även när datorn belastas till max. Nu gissar jag att även 34W-processorerna även stödjer cool-n-quiet?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...